PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologie pedagogická a sociální II - O01213022
Anglický název: Educational and Social Psychology II
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (80)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok2
Staré označení: PPSO
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Psychologie > Psychologie výchovy
Prerekvizity : O01213021
Je neslučitelnost pro: OK0613022
Je prerekvizitou pro: O01213100, O01215102, O01215268, OSZMDP01, O01313172, O01215101, O01215103
Je záměnnost pro: OK0613022
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: HADJMOU/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2008)
Kurs je druhou částí dvousemestrového modulu pedagogické a sociální psychologie. Kurs letního semestru má za cíl seznámit studenty se sociálně psychologickým kontextem pedagogického působení, obsah kursu je uspořádán kolem klíčových témat, ve kterých se poznatky pedagogické i sociální psychologie prolínají. V přednáškách bude věnována pozornost především teoretickému rámci, semináře budou zaměřeny především na získání praktických dovedností. Témata kursu: Socializační prostředí rodiny a školy. Sociální percepce, první dojem, chyby v percepci. Komunikace ve škole, sociální vlivy v komunikaci. Postoje. Vztah učitel-žák. Percepčně postojové zaměření. Atribuční procesy. Školní třída jako sociální skupina.
Literatura
Poslední úprava: HADJMOU/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2008)

Hadj Moussová Z. (2002): Kapitoly ze sociální psychologie. Liberec, PedF TU

Hayesová, N. (1998): Základy sociální psychologie. Praha, Portál

Helus, Z. (2000): Úvod do sociální psychologie. Praha, PeF UK

Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie. Praha, PeF UK

Mareš, J., Křivohlavý, J. (1995): Komunikace ve škole. Brno, MU

Řezáč, J. (1998): Sociální psychologie. Brno, Paido

Vágnerová, M. (1995): Psychologie žáka. Praha, HTF UK

Vágnerová, M. (2001): Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha, Karolinum

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (06.06.2019)

V průběhu semestru budou řešena následující témata:

1. Sociální psychologie a její význam ve školní praxi

2. Sociální percepce

3. Postoje, předsudky, stereotypy

4. Sociální skupina a její charakteristiky

5. Sociální komunikace

6. Sociálně patologické jevy

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. (18.09.2018)

Zápočet studenti obdrží na základě alespoň 75% účasti na seminářích. Zkoušku pak studenti složí v rámci písemného testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK