|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (15.05.2019)
Přednáška a seminář stručně seznamují se sociálními vědami, které jsou obsahem vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (12.09.2021)
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5801 |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (01.10.2020)
PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. DVOŘÁKOVÁ,M.; DVOŘÁK,D.: Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. DVOŘÁKOVÁ M. Diagnostikování dětských pojetí společnosti studenty učitelství. Orbis Scholae, 7 (1), 101-117.. Orbis scholae, 2013, vol. 2013/ 7, s. 101-117. ISSN 1802-4637. DAHL, R: O demokracii.. Praha: Portál 2001. ČORNEJ P.; POKORNÝ, J.: České dějiny ve zkratce do r. 2004. Praha: Práh. 2007 DVOŘÁKOVÁ, M; STARÁ, J: Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus 2010. DVOŘÁKOVÁ,M; DVOŘÁK,D.: Metodická příručka a pracovní sešity 4, 5 k učebnicím vlastivědy. Praha: SPN 2003. KIRSTE, R.; SCHULTZE. H.; TWORUSCHKA,U.: Svátky světových náboženství. Praha: Vyšehrad 2002. ŘÍCHOVÁ,B.: Úvod do studia politologie. Praha: Portál 2002. SMITH, A.: Politická filozofie. Praha: Portál 2005. VEČERKOVÁ, E.; FROLCOVÁ, V.: Evropské Vánoce v tradicích lidové kultury. Praha: Vyšehrad, 2010. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (15.05.2019)
1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy Věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech práce s učebnicemi 3. Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice 4. Participace občanů na politickém rozhodování, zájmové a nátlakové skupiny – řešení společenského problému 5. Sociální spravedlnost a střet zájmů v politice – práce s kontroverzními tématy 6. Člověk v cyklu roku, obsah a způsoby slavení v průběhu roku: podzim, zima 7. Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět - 8. Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce 9. Tematické pojetí historického učiva – práce s modelovou situací 10. Didaktická analýza vybraného historického období 11. Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (12.09.2021)
Zápočet udělen za 80% účast na seminářích, za průběžné plnění úkolů v seminářích - odevzdání v Moodle Splnění písemného testu z českých dějin Seminární práce: návrh zkušenostní výuky k vybranému historickému tématu Podrobné informace k plnění předmětu a zadání úkolů dostupné na https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5801 |