PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky školy, vzdělávání a výchovy - NPED046
Anglický název: Current issues of school, education and education
Zajišťuje: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Garant: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
PhDr. Martin Chvál, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (09.10.2018)
Cíle a obsah vzdělávání – jejich vymezení v kurikulárních dokumentech; vývoj kurikulárních dokumentů, revize. Kurikulární dokumenty v práci učitele. Moderní přístupy k pedagogické diagnostice a hodnocení žáků. Formativní a sumativní, kvantitativní a kvalitativní, objektivní a subjektivní, externí a interní hodnocení. Využívání didaktických testů, výhody a limity; společná maturita, jednotné přijímací zkoušky na SŠ. Žákovské portfolio. Rozvíjení hodnotící aktivity žáků, od hodnocení k sebehodnocení. Vyučovací metody, prostředky a organizační formy. Metody výuky podporující učební aktivity ž
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (09.10.2018)

• Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha 1996

• Švec, V.: Pedagogické znalosti učitele. Aspi, Praha 2005

• Vališová, A., Kasíková, H. (eds.): Pedagogika pro učitele. Grada, Praha 2011 (2. vyd.)
• Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků. GRADA 2009.

• Čapek, R.: Třídní klima a školní klima. Grada 2010.

• Kolář, Z., Šikulová, R.: Vyučování jako dialog. Grada 2007 (e-kniha)

• Zormanová, L.: Výukové metody v pedagogice. S praktickými ukázkami. Grada 2012 (e-kniha)

• Lechta, V. a kol.: Základy inkluzivní pedagogiky. Portál 2010

• Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Nástroje pro prevenci, nápravu a integraci. Portál 2011

• Kolektiv autorů: Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. Raabe 2017

• Bréda, J. a kol.: Sebeobrana učitele. Raabe 2017

• Čapek, R.: Učitel a rodič. Grada 2013

• Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v aktuálním znění. Např. na www.msmt.cz

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: www.msmt.cz/vzdelavani/skolskareforma/ramcove-vzdelavac-programy

Metody výuky
Poslední úprava: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. (09.10.2018)

Bloková výuka, zejména diskuze nad povinnou četbou, úkoly k samostatné práci.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK