První pedagogická praxe je zaměřena především na náslechy u zkušeného fakultního učitele. Seznámení se s
chodem školy z pozice učitele.
Poslední úprava: RNDr. Jakub Staněk, Ph.D. (14.06.2019)
The first pedagogical practice is primarily focused on listening to an
experienced faculty teacher and getting to know the school from the
position of a teacher.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (30.04.2020)
Student hospituje ve výuce fakultního učitele (nejméně 10 hospitací). V průběhu praxe vykoná nejméně dva samostatné výstupy, tj. odučí dvě hodiny. Pomáhá při přípravě výukových hodin, opravách písemných prací, asistuje při výuce v počítačové učebně. Aktivně se zapojuje do dalších pedagogických povinností (dozor, porady, konzultace, příprava pomůcek apod.). Ve stanovených termínech dodá písemné podklady k praxi (rozvrh, denní záznam, hodnocení posluchače) a komunikuje s přiděleným konzultantem. Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru.
Uvedené podmínky platí za běžných okolností. Vzhledem k současnému uzavření škol bude předmět uznán všem, kteří praxi zahájili a dodají požadované písemné podklady.
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (30.04.2020)
The student attends the teaching of the faculty teacher (10 lessons at least). During practice, he/she teaches at least two lessons. He/she helps to the faculty teacher with the preparation of lessons and corrections of written tests, assists in teaching in a computer lab. He/she actively participates in other pedagogical duties (supervision, consultation, etc.). Within the set deadlines, he/she will provide written materials for the practice (schedule, forms) and communicate with the assigned consultant. Character of the credit does not allow its repetition.
These conditions apply under standard situation. Due to the current closure of schools, the course will be recognized for all those who have started the internship and will supply the required written materials.
Literatura -
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (14.06.2019)
Současné kurikulární dokumenty a školská legislativa.
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (14.06.2019)
Contemporary curriculum documents and education legislation.
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (14.06.2019)
Student hospituje ve výuce fakultního učitele a také ve výuce svých kolegů, kteří souběžně konají praxi na téže škole. V průběhu praxe vykoná nejméně dva samostatné výstupy, tj. odučí dvě hodiny. Pomáhá při přípravě výukových hodin, opravách písemných prací, asistuje při výuce v počítačové učebně. Aktivně se zapojuje do dalších pedagogických povinností (dozor, porady, konzultace, příprava pomůcek apod.).
Analýza praxe, rozbor hodnocení studentů, vyhodnocení přínosu praxe a sebereflexe prvního pedagogického působení studentů je prováděna v rámci předmětu Pedagogicko-didaktická propedeutika deskriptivní geometrie.
Poslední úprava: RNDr. Vlasta Moravcová, Ph.D. (14.06.2019)
The student attends the teaching of the faculty teacher as well as in the teaching of their colleagues who are simultaneously practicing at the same school. During practice, he teaches at least two hours. He helps to the faculty teacher with the preparation of lessons and corrections of written tests, he assists in teaching in a computer lab. He actively participates in other pedagogical duties (supervision, consultation, etc.).
Analysis of practice, analysis of students' evaluation, evaluation of the contribution of practice and self-reflection of the first pedagogical activity of students is carried out within the subject Pedagogic-Didactic Propedeutics of Descriptive Geometry.