Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Kurz nabízí komplexní pohled na problematiku vývoje počítačových her, počínaje AAA hrami a konče casual games.
Pokrývá jak programování, tak designování her, i problematikou řízení většího týmu. Kurz je vypisován zároveň pro
studenty MFF UK, FF UK
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
The course gives a complex overview of computer games development. It covers programming, game design and
project management. This is a joint course for computer science students of Faculty of Mathematics
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Nasimulovat práci malého indie týmu vyvíjející malou hru, a tak vytvořit prostředí pro praktické vyzkoušení teoretických znalostí a dovedností nabytých z ostatních předmětů specializace.
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
To simulate the working environment of a small indie game making team and thus provide an environment for practicing theoretical knowledge gained from other courses of the game development specialization.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Předmět je zakončen zkouškou, jejíž součástí je prezentace hry vytvořené v rámci semestru týmem, kterého byl student součástí.
Zápočet je udělen za průběžnou práci na vývoji hry: tvorbu game design dokumentu, tvorbu projektového plánu, implementaci, testování.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
The course ends with an exam including the defense of the game created within the team. The credit is given for the incremental work on the game: creating a game design document, planning the project, implementation and testing.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Knihy:
Treglia, D. (2003). Game Programming Gems. Charles River Media, Inc..
DeLoura, M. A. (Ed.). (2001). Game Programming Gems 2 (Game Programming Gems Series). Cengage learning.
Treglia, D. (2002). Game Programming Gems 3 (Game Programming Gems Series). Charles River Media.
Kirmse, A. (2004). Game Programming Gems 4 (Game Programming Gems Series). Charles River Media, Inc..
Pallister, K. (2005). Game Programming Gems 5 (Game Programming Gems Series). Charles River Media, Inc..
Dickheiser, M. (2006). Game Programming Gems 6 (Game Programming Gems Series). Charles River Media. Inc., Rockland, MA, USA, 2.
Jacobs, S. (Ed.). (2014). Game Programming Gems 7 (Game Programming Gems Series). Nelson Education.
Internetové články z odborných periodik:
http://www.gamasutra.com/
http://www.gamedev.net/
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
Books:
Treglia, D. (2003). Game Programming Gems. Charles River Media, Inc..
DeLoura, M. A. (Ed.). (2001). Game Programming Gems 2 (Game Programming Gems Series). Cengage learning.
Treglia, D. (2002). Game Programming Gems 3 (Game Programming Gems Series). Charles River Media.
Kirmse, A. (2004). Game Programming Gems 4 (Game Programming Gems Series). Charles River Media, Inc..
Pallister, K. (2005). Game Programming Gems 5 (Game Programming Gems Series). Charles River Media, Inc..
Dickheiser, M. (2006). Game Programming Gems 6 (Game Programming Gems Series). Charles River Media. Inc., Rockland, MA, USA, 2.
Jacobs, S. (Ed.). (2014). Game Programming Gems 7 (Game Programming Gems Series). Nelson Education.
Internet articles from relevant sources:
http://www.gamasutra.com/
http://www.gamedev.net/
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Přednášky v rámci kterých vystoupí odborníci z praxe; cvičení, které mají formou mentoringu pomáhat studentům s procesem týmové tvorby malých her.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (15.07.2020)
Lectures including invited ones; labs, where student teams will be undergoing mentoring sessions that will be helping them with the development of their game.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc. (23.01.2019)
1. Programování
Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN/GIT/Perforce
Práce v týmu: rozdělení práce, rolí, odpovědnost za funkční celky, komunikace a dokumentace
Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC.
Skriptovací jazyky: role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry.
Návrh architektury herního kódu: Návrhové vzory pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware.
2. Řízení vývoje
Vedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); komunikace v rámci týmu.
Správa dat.
Příprava a údržba konfiguračních souborů, lokalizace, patchování.
3. Vývojový cyklus počítačové hry
Životní cyklus projektu: námět, rešerše, pre-produkce, produkce, vydání, patch nultého dne.