Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (07.05.2019)
Předmět poskytuje studentům teoretický a metodologický úvod do herních studií. Kriticky analyzuje médium
počítačových her a zabývá se jejich širšími kulturními, společenskými a politickými aspekty. Mezi probíraná témata
patří teorie herních studií, historie počítačových her, metody analýzy počítačových her a jejich sociální a
psychologické aspekty. Cílem předmětu je rozvinout kritické porozumění širší role počítačových her ve společnosti
a schopnost samostatného výzkumu. Předmět je vyučován v anglickém jazyce.
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. (07.05.2019)
The course provides students with theoretical and methodological introduction to game studies. It critically
analyzes video games and explore their broader cultural, social, and political aspects. The topics of the course
include game studies theory, history of video games, methods of video game analysis, and social and
psychological aspects of gaming. The course aims to develop students' ability to critically reflect video games as a
sociocultural phenomenon and conduct team-based research projects. The course is taught in English.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
Seznámit studenta s herními studiemi jako vědeckou disciplínou včetně relevantních metod výzkumu v této oblasti.
Poslední úprava: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. (16.07.2020)
To introduce a student into game studies as a scientific discipline including relevant research methods used in this field.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (19.09.2023)
Metody hodnocení:
10 % Vytvoření týmu, odevzdání výzkumného záměru
10 % Konzultace týmového projektu
40 % Prezentace výsledků výzkumu na studentské konferenci
40 % Odevzdání týmového výzkumného projektového článku (16,000 znaků, v souladu s Game Studies)
10 % pozdní odevzdaní
Místo a čas:
Kurz bude probíhat ve středu, začínáme 4. října 2023.
9:10 - 10:40
Místnost č. 348, Celetná 20
** Podmínkou zápisu do předmětu je účast na první hodině. ***
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (19.09.2023)
Methods of Assessment:
10 % team formation & research proposal submission
10% team-project midterm consultation
40 % team-project presentation
40 % team-project final paper (cca 16,000 characters, Game Studies style)
10% late submission (deadline = 23:59 CET)
Time and Place:
The course will be taught on Wednesdays, starting October 4, 2023.
9:10 am - 10:40 am
Room no.: 348, Celetná 20
** Students must attend the first lecture in order to be enrolled to the course. ***
Literatura -
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (06.10.2020)
BOGOST, IAN (2007). Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Cambridge: The MIT Press.
DONOVAN, TRISTAN (2010). Replay: the History of Video Games. Yellow Ant.
EGENFELDT-NIELSEN, S., SMITH, J.H., TOSCA, S.P. (2008). Understanding Video Games: The Essential Introduction. Routledge.
FERNÁNDEZ-VARA, CLARA (2014). Introduction to Game Analysis. Routledge.
FROMME, J. & UNGER, A. (2012). Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Springer.
JAHN-SUDMANN, ANDREAS & STOCKMANN, RALF (Eds.) (2008). Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. New York: Palgrave Macmillan.
JUUL, JESPER (2005). Half-real: Video Games Between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge, MA: MIT Press.
LANKOSKI, PETR & BJÖRK, STAFFAN (2015). Game Research Methods: An Overview. ETC Press.
SCHRANK, B. (2014) Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture. The MIT Press.
MÄYRÄ, FRANS (2008). An Introduction to Game Studies. SAGE Publications.
ŠISLER, V., RADDE-ANTWEILER, K. & ZEILER, X. (2018). Methods for Studying Video Games and Religion. New York, NY: Routledge.
Poslední úprava: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. (06.10.2020)
BOGOST, IAN (2007). Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. Cambridge: The MIT Press.
DONOVAN, TRISTAN (2010). Replay: the History of Video Games. Yellow Ant.
EGENFELDT-NIELSEN, S., SMITH, J.H., TOSCA, S.P. (2008). Understanding Video Games: The Essential Introduction. Routledge.
FERNÁNDEZ-VARA, CLARA (2014). Introduction to Game Analysis. Routledge.
FROMME, J. & UNGER, A. (2012). Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Springer.
JAHN-SUDMANN, ANDREAS & STOCKMANN, RALF (Eds.) (2008). Computer Games as a Sociocultural Phenomenon. New York: Palgrave Macmillan.
JUUL, JESPER (2005). Half-real: Video Games Between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge, MA: MIT Press.
LANKOSKI, PETR & BJÖRK, STAFFAN (2015). Game Research Methods: An Overview. ETC Press.
SCHRANK, B. (2014) Avant-garde Videogames: Playing with Technoculture. The MIT Press.
MÄYRÄ, FRANS (2008). An Introduction to Game Studies. SAGE Publications.
ŠISLER, V., RADDE-ANTWEILER, K. & ZEILER, X. (2018). Methods for Studying Video Games and Religion. New York, NY: Routledge.