|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
English language and philosophy DigitalHumanitiesPostprint.pdf | text k průbežné semestrální četbě a práci | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. | |
Worksheet 1. History of Art.docx | k vypracování a soubornému odevzdání k zápočtu | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. | |
Worksheet 2. Art Forms, genres, media and style.docx | k vypracování a soubornému odevzdání k zápočtu | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. | |
Worksheet 3. Functions of Art.docx | k vypracování a soubornému odevzdání k zápočtu | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. | |
Worksheet 4. Value judgement.docx | k vypracování a soubornému odevzdání k zápočtu | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. | |
Worksheet 5. Art controversies.docx | k vypracování a soubornému odevzdání k zápočtu | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. | |
Worksheet 6. Arts and Politics.docx | k vypracování a soubornému odevzdání k zápočtu | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
|
||
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (21.10.2023)
akademických kompetencí v anglickém jazyce. Předpokládaná úroveň jazyka je minimálně B1 dle evropského referenčního rámce (posluchač semináře by měl být schopen s pomocí slovníku porozumět delšímu textu a aktivně se účastnit diskuzí). Výkladové teoretické části (cca 20 %) v českém jazyce. 80% (jazyka přednášek i interaktivního obsahu předmětu) v anglickém jazyce. Student má v rámci povinně volitelných předmětů povinnost zapsat si jednu z dvojice předmětů: buď Akademická angličtina 1 a 2, či Odborná němčina 1 a 2. Obsah a podmínky předmětů Akademická angličtina a Odborná němčina jsou u každého předmětu stanoveny zvlášť konkrétním vyučujícím a uvedeny v SISu. POZOR: PRO KURS KJAZ256 ACADEMIC ENGLISH JE PODMÍNKOU REGISTRACE V PLATFORMĚ GOOGLE CLASSROOM! |
|
||
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (27.09.2023)
Cílem předmětu KJAZ256 je rozvoj akademických kompetencí v anglickém jazyce pro obor filosofie a etika, dějiny umění, dějiny evropské kultury a teologie. |
|
||
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (28.09.2023)
Pomocná literatura: O'DELL, Felicity - MCCARTHY, Michael. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008 JORDAN, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Essex, UK, 2006. DUŠKOVÁ, Libuše a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006. Elektronická verze: emsa.ff.cuni.cz. MURPHY, Raymond. English Grammar in Use (New Edition). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. STRNADOVÁ, Zora. Mluvnice angličtiny (ke kursu Professional English). Praha: Leda, 2002. HAIS, Karel - HODEK, Břetislav. Velký anglicko-český slovník. Praha: Academia, 1991. STRETTIOVÁ, Terezie J. Anglicko-český teologický slovník. Praha: Karolinum, 1994. MIKULICOVÁ, Mlada. Anglické texty pro teology. Praha: Karolinum, 2002. webové stránky https://library.diplomatic.ac/wp-content/uploads/2020/01/epdf.pub_academic-vocabulary-in-use-with-answers.pdf https://dl2.languagecentre.ir/Writing/Academic_Writing_Course%20[www.languagecentre.ir].pdf http://www.uefap.net/ https://owl.english.purdue.edu/owl/section/1/2/ http://www.thesaurus.com/ http://www.dictionary.com/ |
|
||
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (27.09.2023)
Metoda výuky sestává ze tří prvků. 1) přednáška (metodika odborného čtení, prezentací a tvorby akademických prací) 2) tzv. flipped classroom method, tj. studenti se samostatně připravují a vypracovávají zadané materiály PŘED následující hodinou 3) interaktivní část: studenti jsou v rámci hodiny vyzváni k aktivnímu výstupu založeném na domácí přípavě (výstupem je překlad části textu, překlad a vysvětlení odborných filosofických termínů, komentář k textu apod.). |
|
||
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (01.10.2023)
Sylabus je podřízen metodě výuky, tj. kombinaci "flipped classsrom" metody, aktivní účasti na hodině a přednášek: Studenti jsou rozděleni do dvou paralelních skupin Odd (lichý výukový týden = Paralelka : 23aKJAZ256x01) a Even (sudý výukový týden = Paralelka : 23aKJAZ256x02 ). Každá skupina bude mít vždy jeden týden prezenční výuky a druhý týden určený pro individuální, domácí přípravu (četba povinného textu a vypracování worksheetu). Předpokládaný čas pro domácí přípravu je 90 minut. Všechny potřebné soubory k předmětu viz SIS u KJAZ256 a budou postupně zadávány na platformě google classroom.
První hodina pro skupinu Odd 3.10.2023; pro skupinu Even 10.10.2023. Poslední hodina ZS 9. ledna 2024 bude pro obě skupiny společná.
Skupina Odd – prezenční výuka v ZS 2023/24: Říjen: 3., 17., 31. Listopad: 14. 28. Prosinec: 12. Leden: 9. Skupina Even – prezenční výuka v ZS 2023/24: Říjen: 10., 24. Listopad: 7., 21. Prosinec: 5., 19. Leden: 9. UPOZORNĚNÍ: absenci není možné nahradit účastí v paralelní skupině, stejně tak není možná změna skupiny, do které je student zapsán!!! Prezenční účast bude kontrolována jmenovitě podle konkrétního seznamu studentů pro danou skupinu.
OBSAH předmětu: I. Text pro semestrální průběžnou četbu, překlad a vyhledávání jazykových formulací používaných v akademickém diskursu a filosofických termínů v rámci domácí příravy pro následující prezenční hodinu: English language and philosophy (Digital humanities) II. Přednášková část: Metodika čtení odborného textu, akademických prezentací a písemných odborných prací III. Tematický a jazykového sylabus (worksheety) k vypracování a povinnému odevzdání. Worksheety jsou zaměřeny na praktickou metodiku odborné četby, rozvoj akademické slovní zásoby, orientace v textu, schopnost vyhledání konkrétních informací v textu, synonymního vyjadřování a rozlišování slovních druhů. Témata kontextuálně propojují obory dějin umění, historie, filosofie a etiky (vybraná teologická témata budou zařazena v letním semestru – Akademická angličtina 2). Vybrané části worksheetů (classroom task) budou podkladem pro aktivní týmovou práci a konverzaci v každé následující hodině. 1. Art History 2. Art – Forms, Genres, Media and Styles 3. Functions of Art 4. Value Judgment 5. Controversies in Art 6. Arts and Politics
|
|
||
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (21.10.2023)
Celkové podmínky k zápočtu: 100% – 70% splněných povinností. 1) 30% = prezence (povolena 1 absence za semestr) 2) 40% = odevzdání všech šesti worksheetů (soubory jsou vloženy v SISu a budou vkládány postupně i na google classroom). Čas na vypracování je určen metodou výuky, tj. studenti mají možnost vypracovat worskheet vždy v době, kdy nemají prezenční výuku a odevzdat jej elektronicky na platformě google classroom nejpozději do půlnoci téhož dne (úterý 23.59 hodin). Poznámka: Worksheety jsou však do google classoom vloženy již v den prezenční výuky, na vypracování je tedy reaálně možné (A ŽÁDOUCÍ) využít všech předcházejících 7 dnů mezi prezenčním a neprezenčním týdnem. Pozor: po termínu již odevzdání google classroom neumožní!!! POZOR! Bez registrace do platformy google classroom není plnění povinností možné!!! 3) 30% = průběžná samostatná četba zadaného textu (soubor v SISu), rozsah pro příslušný týden určí vyučující (předpokládaný rozsah cca 2–3 strany textu). Četba tvoří nedílnou součást následující hodiny, kde studenti prokáží znalost textu, schopnost překladu a vybraných filosofických termínů a specifických jazykových výrazů užívaných v akademickém diskursu. Samostatná četba podléhá kontrole: při vyvolání předstoupí student před publikum s vlastním překladem, jím identifikovanými (a definovanými) odbornými termíny a komentářem. Pozn. Vzhledem k tomu, že jde o neklasifikovaný zápočet, musí každý student dosáhnout 70–100% splnění podmínek (absence = -10%; každý neodevzdaný/neúplný/nekvalitně zpracovaný worksheet = - 10%; nepřipravený překlad a odborné termíny zadaného rozsahu textu = - 10%). Plusové body lze získat za aktivitu v hodině: vlastní přihlášení k předstoupení před publikum = + 10%. POZOR: studenti jazykové úrovně C1 – C2 mají volitelnou účast na semináři, avšak povinné odevzdání workshetů podle časového rozpisu platného pro celý zimní semestr. V logice minimální povinnosti znamená v jejich případě každý neodevzdaný worksheet - 15 %.
|