|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (28.08.2020)
Předpoklady pro účast semináři: 1. aktivní spolupráce, 2. vynikající orientace v problematice umění 19., 20. a 21. století v Čechách a v zahraničí, 3. výborná znalost metodologie a teorie dějin umění 19. a 20. století |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (08.12.2019)
Mandatory literature: Jitka Černá et. al., Vstup do kurátorství cestou alternativní výtvarné scény, Ústí nad Labem 2011. Jitka Černá – Lucie Vojtíšková, Výstava Velmi křehké vztahy, obraz rodiny v současném umění, Ústí nad Labem 2010. Martina Friedlová (ed.), Umění: prostor pro život a hru. Kurátor výstav, Olomouc 2008. Martina Friedlová (ed.), Umění: prostor pro život a hru. Manažer mediace umění, Olomouc 2008. David Korecký (ed.), Médium kurátor: role kurátora v současném českém umění, Praha 2009.
Recommended literature: Ivana Hedvábná, Arts management digest, Praha 2018. Adrian George, The curator’s handbook: museums, commercial galleries, independent spaces, London 2015. Derick Chong, Arts management, London 2002. Radka Johnová, Marketing umění a kulturního dědictví, Praha 2007. Ladislav Kesner, Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005. Jessica Sjöholm Skrubbe (ed.), Curating differently: feminism, exhibition and curatorial spaces, Newcastle upon Tyne 2016. Marta Smolíková (ed.), Management, Praha 2008. Lenka Sýkorová, Nezávislé kurátorství ve volném čase: nezávislý kurátor a umělec-kurátor na české vizuální scéně 2000 – 2016, Ústí nad Labem 2016. Jessica Sjöholm Skrubbe (ed.), Curating differently: feminism, exhibition and curatorial spaces, Newcastle upon Tyne 2016. Marta Smolíková (ed.), Management, Praha 2008. Lenka Sýkorová, Nezávislé kurátorství ve volném čase: nezávislý kurátor a umělec-kurátor na české vizuální scéně 2000 – 2016, Ústí nad Labem 2016. Marta Smolíková (ed.), Management, Praha 2008. Lenka Sýkorová, Nezávislé kurátorství ve volném čase: nezávislý kurátor a umělec-kurátor na české vizuální scéně 2000 – 2016, Ústí nad Labem 2016. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (01.11.2019)
OCTOBER / NOVEMBER: searching for the basic concept of CRASHTEST exhibition, division into working groups, a selection of the exhibition subtitle, formulation of a cover letter for selected art schools DECEMBER: communication with students of selected art colleges - presentation selected individual studios, artists, and artworks; pre-selection of works of art for the exhibition FEBRUARY / MARCH: exhibition catalogue finalization (layout, texts and pictures) MAY / JUNE: creation and distribution of invitations - logistics and installation of the exhibition - opening - catalogue distribution - "liquidation" of the exhibition |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (28.08.2020)
ŘÍJEN/LISTOPAD: hledání základního konceptu výstavy (CRASHTEST) - rozdělení do pracovních skupin - volba podtitulu výstavy - formulování průvodního dopisu na vybrané umělecké školy - oslovení vy PROSINEC: komunikace s vedoucími a studenty vybraných vysokých uměleckých škol - prezentace rešerší jednotlivých ateliérů a umělců - předvýběr uměleckých děl ÚNOR/BŘEZEN: finalizace katalogu (grafická úprava, texty a obrázky) ČERVEN: vytvoření a rozeslání pozvánek - svoz a instalace výstavy - vernisáž - distribuce katalogu - likvidace výstavy |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (22.01.2024)
Only those students who have actively participated in the same seminar in ZS can participate in the LS Crash Test 2 /KDKU275/. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Milan Pech, Ph.D. (28.08.2020)
Podmínky absolvování: 1. docházka: 90 % 2. aktivní podíl na přípravě a relizaci výstavy |