PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Role sociálních sítí a influencerů ve strategické komunikaci - JKM537
Anglický název: Role of social media and influencers in strategic communication
Český název: Role sociálních sítí a influencerů ve strategické komunikaci
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Mgr. Michaela Konopásková
Mgr. David Panýr
Vyučující: Mgr. Michaela Konopásková
Mgr. David Panýr
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Michaela Konopásková (26.01.2024)
Předmět seznamuje studenty/ky s rolí sociálních sítí a influencerů ve strategické komunikace. Veškeré poznatky a teorie jsou demonstrovány na příkladech z praxe. Studující po absolvování kurzu získají širší pohled na vytváření strategií pro sociální sítě a pro spolupráce s influencery, které jsou v dnešní době nedílnou součástí marketingu téměř každé značky. Kromě rozšíření znalostí je cílem kurzu také osvojení dovedností jako je nastavování reklam, správný výběr influencerů či analýza již hotových kampaní.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Michaela Konopásková (26.01.2024)

Cílem předmětu je poskytnout studentům hlubší porozumění sociálním médiím a influencer marketingu na teoretické a praktické úrovni. Studenti budou schopni analyzovat a aplikovat klíčové koncepty, strategie a nástroje používané v oblasti sociálních sítí a influencer marketingu. Předmět bude studenty připravovat na schopnost efektivně využívat sociální média jako nástroj pro propagaci, budování značky a dosahování marketingových cílů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Michaela Konopásková (26.01.2024)

1) aktualita – student si připraví krátkou aktualitu o světě influencerů a sociálních sítí, kterou v prvních 5 minutách představí spolužákům (20 %)

2) průběžné úkoly – zadání bude upřesněno v průběhu hodin (30 %)

3) případová studie – závěrečný týmový projekt, cílem je vytvoření strategie na sociální sítě z pozice značky a za využití influencerů, výstupem je prezentace a tištěný podklad (50 %)

Každá část je hodnocena procenty. Celkový výsledek bude stanoven podle systému ECTS grading na stupnici A-F.  0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91 % a více = A.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Michaela Konopásková (26.01.2024)
  • Silverman, G., 2001. The Secrets of Word-of-mouth Marketing: How to Trigger Exponential Sales Through Runaway Word of Mouth, Amacom.
  • Boerman, S. C., & van Reijmersdal, E. A. (2020). Disclosing Influencer Marketing on YouTube to Children: The Moderating Role of Para-Social Relationship. Frontiers in Psychology, 10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.03042
  • Losekoot, M. & Vyhnánková, E., 2019. Jak na sítě, Brno: Jan Melvil Publishing
  • Thorne, L., 2008. Word-of -Mouth Advertising Online and Off: How to Spark Buzz, Excitement, and Free Publicity for Your Business or Organization -- With Little or No Money, Atlantic Publishing Group.
  • Enke, N., & Borchers, N. S. (2019). Social Media Influencers in Strategic Communication: A Conceptual Framework for Strategic Social Media Influencer Communication. International Journal of Strategic Communication, 13(4), 261–277. https://doi.org/10.1080/1553118X.2019.1620234
  • Wellman, M. L., Stoldt, R., Tully, M., & Ekdale, B. (2020). Ethics of Authenticity: Social Media Influencers and the Production of Sponsored Content. Journal of Media Ethics, 35(2), 68–82. https://doi.org/10.1080/23736992.2020.1736078
Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Michaela Konopásková (26.01.2024)

Výuka se skládá z klasických přednášek, diskusí s hosty z oborů a praktických hodin, v rámci kterých se studenti učí pracovat s různými softwary. U studujících se předpokládá aktivní účast na výuce a nastudování materiálů na každou přednáškou. Literatura, zdroje a další studijní materiály jsou uváděny v Moodle.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Michaela Konopásková (18.03.2024)

1.     Word Of Mouth marketing (D. Panýr)

Vývoj word of mouth ve světě, jeho specifika a formy. Modely šíření.

2.     Intro do sociálních sítí (M. Konopásková)

Populární formáty a platformy, komnaty ozvěn, community management, algoritmy.

3.     Sociální sítě v ČR (M. Konopásková)

Jednotlivé zastoupení soc. sítí na tuzemském trhu, význam SoMe pro značku, analýza virálních případů.

4.     Host (Mgr. Jan Vohralík)

Host z řad influencerů nebo social media managerů.

5.     Influencer marketing (D. Panýr)

Rozdělení do kategorií, oslovování influencerů, legislativa v ČR a ve světě, věrohodnost doporučení, FOMO.

6.     Kampaně s influencery (D. Panýr)

Příprava smluv, postup při přípravě kampaně s influencery, underaged influenceři, ukázky kampaní a jejich analýza.

7.     Host (Anna Zemanová)

Host z řad influencerů nebo social media managerů.

8.     Strategie a obsahový marketing + zadání závěrečných prací (M. Konopásková)

Tvorba strategie, příprava content plánu, testování obsahu, legislativa u použití obsahu a cílení, SEO analýza, analýza kanálů.

9.      Host (Mgr. Igor Kibrik)

Host z řad influencerů nebo social media managerů.

10.    Nastavování reklam na soc. sítích (M. Konopásková)

Praktická hodina – práce v Business Manageru a základní orientace v něm, představení dalších užitečných nástrojů pro práci na soc. sítích.

11.  Analýza kampaní (D. Panýr + M. Konopásková)

Vyhodnocování kampaní a užitečné tools, nastavování KPIs a dalších cílů, co očekávat od influencerů, jsou čísla všechno?

12. + 13.  Prezentace závěrečných projektů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK