|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (15.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (03.10.2023)
Požadavky ke zkoušce: Hodnocení studentů je založeno na škále písmen A – F, která vychází z Opatření děkanky FSV UK číslo 17/2018 (http://www.fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-172018) Hodnocení předmětu zahrnuje seminární práci (50 %), závěrečný zkouškový test (50 %). Seminární práce a závěrečný zkouškový test jsou povinnými prerekvizitami nutnými k uzavření klasifikace. Před konáním zkoušky je nutné, aby byl student zapsán ke zkouškovému termínu v SIS. Hodnotové váhy v rámci konečného hodnocení předmětu: Seminární práce: 50 bodů Závěrečná písemná zkouška: 50 bodů Klasifikace: F: 0 - 50 bodů E: 51 - 60 D: 61 - 70 C: 71 - 80 B: 81 - 90 A: 91 - 100
Studijní povinnosti Předmět je organizován jako kombinace samostatné přípravy studentů (samostudia a samokontroly) a kontroly této přípravy. Studenti napíší seminární práci a závěrečný zkouškový test.
Seminární práce Termín zadání tématu do 15. 10. odevzdání do 4. 12. (pro odevzdání bude zřízeno úložiště v SIS). Zkouškový test
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (15.09.2023)
ABRAMSON, Albert. The History of Television, 1942 to 2000. Repr. Jefferson, N. C.: McFarland & Company, Inc., 2008. ISBN 978-0-7864-3243-1. BAGDIKIAN, Ben. H. The New Media Monopoly. Revid. a rozšíř. vyd. Boston: Beacon Press, 2004. ISBN 978-0-8070-6187-9. BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. 1. vyd. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-0-7864-4086-3. BRIGGS, Asa a Peter BURKE. Social History of the Media: from Gutenberg to the Internet. 3. vyd. Cambridge: Polity, 2009. ISBN 978-0-7456-4495-0. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3. JOWETT, Garth a Victoria O'DONNELL. Propaganda and Persuasion. 4. vyd. Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2006. ISBN 1-4129-0898-1. JOWETT, Garth a Victoria O'DONNELL. Readings in Propaganda and Persuasion: New and Classic Essays. 1. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-0900-7. KOVARIK, Bill. Revolutions in Communication: Media History from Gutenberg to the Digital Age. 1. vyd. New York: Continuum, 2011. ISBN 978-1-4411-1460-0. PROKOP, Dieter. Boj o média: Dějiny nového kritického myšlení o médiích. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0618-6. SIMONSON, Peter. Handbook of Communication History. 1. vyd. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-89260-5. THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-7106-898-3.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky BURKE, Peter. Co je kulturní historie. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-80-7363-302-8. HEYER, Paul a David CROWLEY. Communication in History: Technology, Culture, Society. 5. vyd. Boston: Allyn and Bacon, 2003. ISBN 0-321-08805-0. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-9.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (19.09.2022)
Jedná se o odpovědi vycházející z vybraných kontrolních otázek. Testuje se znalost všech témat předmětu a literatury předepsané ke zkoušce. Student odpovídá formou souvislého výkladu. Kritérii hodnocení jsou (a) věcná správnost, (b) relativní úplnost, (c) logická stavba výkladu, (d) jazyková správnost. Hodnocení studentů je založeno na škále písmen A – F, která vychází z Opatření děkanky FSV UK číslo 17/2018 (http://www.fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-172018) Hodnocení předmětu zahrnuje seminární práci (50 %), závěrečný zkouškový test (50 %). Seminární práce a závěrečný zkouškový test jsou povinnými prerekvizitami nutnými k uzavření klasifikace. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (15.09.2023)
Cílem předmětu bude seznámit studenty s vývojem médií ve 20. století. Výklad bude rámován odpovídajícím mediálním a kulturně politickým kontextem. Studenti se seznámí s vybranými významnými vydavatelskými osobnostmi 20. století. Ve výkladu jim budou sděleny informace k nástupu rozhlasu a televize. Budou upozorněni na formy mediální propagandy ve 20. století. Výuka proběhne 6. října, 3. listopadu, 24. listopadu a 8. prosince v čase od 14:45 do 16:15 hod., místnost č. 215. |