|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Miloš Hroch, Ph.D. (20.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Miloš Hroch, Ph.D. (20.09.2022)
Participace v diskuzích (30 %), krátká recenze na jeden titul z literatury do 2NS (30 %) a esej do 5NS rozvádějící některé z témat kurzu a rozprava nad textem (40 %). Termín odevzdání krátké recenze: 30. listopadu 2022 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Miloš Hroch, Ph.D. (20.09.2022)
ADORNO, T. (2009) Schéma masové kultury. Praha: Oikoymenh. ADORNO, T. (2015) Úvod do sociologie hudby. Praha: Filosofia. BARTHES, R. (2004) Mytologie. Praha: Dokořán. COHEN, S. (1972) Folk Devils and Moral Panics. London: MacGibbon and Kee. ESHUN, K. (1998) More Brilliant than the Sun: Adventures in Sonic Fiction. London: Quartet Books. FISHER, M. (2010) Kapitalistický realismus. Praha: Rybka Publishers. FISHER, M. (2022) K-Punk: Výběr z textů. Ostrava: Ostravská univerzita. FISKE, J. (2017) Jak rozumět populární kultuře. Praha: Akropolis. FRITH, S. (1998) Performing Rites: On the Value of Popular Music. Cambridge, MA: Harvard University Press. GEFFEN, S. (2020) Glitter Up The Dark: How Pop Music Broke the Binary. Austin, TA: University of Texas press. GILROY, P. (1983) The Black Atlantic: Modernity and Double Consciousness. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1993. HALL, S. & JEFFERSON, T. (1993). Resistance through Rituals: Youth Subcultures in Post-war Britain. London: Routledge. HEBDIGE, D. (2012) Subkultura a styl. Praha: Dauphin / Volvox Globator. HOPPER, J. (2015) The First Collection of Criticism by a Living Female Rock Critic. Chicago, ILL: Featherproof Books. JENKINS, H. (2019) Pytláci textu: Televizní fanoušci a participativní kultura. Praha: Akropolis. KLUSÁK, P. (2021) Gott: Československý příběh. Praha: Host. MARCUSE, H. (1991) Jednorozměrný člověk. Praha: Naše vojsko. MARCUS, G. (2000) Stopy rtěnky – Tajná historie dvacátého století. Olomouc: Votobia. MARCUS, G. (1975) Images of America in Rock & Roll Music. Boston. MA: E. P. Dutton. REYNOLDS, S. (2012) Retromania: Popculture’s Addiction to its Own Past. London: Faber & Faber. REYNOLDS, S. (2005) Rip It Up and Start Again: Postpunk 1978–1984. London: Faber & Faber. ROSE, T. (1994) Black Noise: Rap Music and Black Culture in Contemporary America. Middletown, Connecticut: Wesleyan University Press. SAVAGE, J. (2008) Teenage: The Creation of Youth Culture. London: Pimlico. SAVAGE, J. (2005) England’s Dreaming. London: Faber & Faber. STANLEY, B. (2022) Let's Do It: The Birth of Pop Music. London: Faber & Faber. STANLEY, B. (2008) Yeah Yeah Yeah: The Story of Modern Pop. London: Faber & Faber. THE SUBCULTURES NETWORK (eds.) (2018). Ripped, Torn and Cut: Pop, Politics and Punk Fanzines from 1976. Manchester: Manchester University Press. THORNTON, S. (1995) Club Cultures: Music, Media and Subcultural Capital. Cambridge: Polity. VESELÝ, K. & HROCH, M. (2020) Všechny kočky jsou šedé: Hudba úzkosti. Praha: Paseka. VESELÝ, K. (2022) Hudba ohně: Radikální černá hudba od jazzu po hip hop a dále. Praha: Paseka. WARK, M. (2020) Sensoria: Thinkers for the Twentieth-first Century. London: Verso Books. WILLIS, E. (2014) The Essential Ellen Willis. Minneapolis, MIN: University of Minnesota Press. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Miloš Hroch, Ph.D. (20.09.2022)
Některé teorie chápou populární hudbu jako prostředek k emancipaci, kdy vám plakát oblíbené Kurz Média a populární hudba bude probíhat formou přednášek a dává si za cíl – na základě
2. Zrození popu – prehistorie populární hudby 3. Mýtus Elvis 4. Rocková kritika 5. Lidoví ďáblové – jak pop přispěl k rozbití genderových binarit 6. Fanouškovství – od Beatles přes punk po Soundcloud 7. Hudba ohně (host Karel Veselý) – radikální černá hudba 8. Revoluce MTV – popový spektákl a hudební videoklip 9. Normalizační hudební průmysl v bývalém Československu (host Pavel Klusák) 10. Retrománie – o závislosti populární hudby na vlastní minulosti 11. Environmentální pop – jak se odráží klimatická krize v hiparádách? |