PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interkulturní marketing - JKB132
Anglický název: Intercultural Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 50 / 50 (50)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Neslučitelnost : JJB635
Je neslučitelnost pro: JJB635
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (13.10.2022)

In an increasingly global world where barriers to trade and to international exchanges constantly diminish, cultural differences remain the single most enduring feature that has to be taken into consideration. The aim of this course is to increase the awareness of the impact of culture on international marketing and to provide knowledge of the most significant cultural dimensions and their impact on the 4 P’s of the marketing mix.

THE COURSE IS TAUGHT IN CZECH.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (12.10.2023)

Aktivita v seminářích a plnění průběžných úkolů – 20 b. (4x5 b.)

Závěrečný test – 30 b.

Týmový projekt – 50 b.

Celkový výsledek bude stanoven podle systému ECTS grading na stupnici A-F.  0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91% a více = A.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Helper (22.08.2019)

HOFSTEDE, Geert, Gert Jan HOFSTEDE a Mihail MINKOV. Cultures and organizations: software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. 3rd ed. New York: McGraw-Hill, c2010. ISBN 978-0-07-166418-9.

Inglehart, Ronald, Halman, Loek, Welzel, Christian (2004). In­troduction. In R. Inglehart, M. Basáňes, J. Díez-Medrano (Hrsg.), Human beliefs and values. A cross-cultural source­book based on the 1999-2002 values surveys, S. 1-20. Mexico. Siglo XXI Editores.

Inglehart, Ronald, Oyserman, Daphna (2004). Individualism, au­tonomy, self-expression. The human development syndrome. In Henk Vinken, Joseph Soeters & Peter Ester (Hrsg.), Compa­ring Cultures. Dimensions of Culture in a Comparative Per­spective. S. 74-96. Leiden in the Netherlands. Koninklijke Brill.

MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, c2009. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2986-2.

MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5366-9.

USUNIER, Jean-Claude a Julie Anne LEE. Marketing across cultures. 6th ed. New York: Pearson, 2013. ISBN 9780273757733.

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: Helper (22.08.2019)

The classes will contain elements of a lecture and a seminar, hence students will always be expected to be familiar with the class readings for a given session and be involved in class discussions

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (12.10.2023)

high-low context cultures (Hall)

Hofstede's dimensions

influence of religion

perception of beauty in different cultures, ideals of beauty

perception of colors in different cultures

intercultural aspects of nonverbal communication

roles of women and men in different cultures; family, marriage, sexuality in different cultures

traditions in different cultures

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK