PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vedení tiskových konferencí a práce mluvčích - JKB093
Anglický název: Conducting press conferences and spokesmen work
Zajišťuje: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 60 / 60 (60)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Bc. David Šimoník
Vyučující: Bc. David Šimoník
Třída: Courses for incoming students
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)
Předmět je určen studentům a studentkám žurnalistiky, předkládá jim základní přehled o komunikaci z pohledu jednoho ze
zdrojů informací pro novinářskou práci. Rozšiřuje znalosti studentů v oblasti tvorby tiskových zpráv a přípravy
tiskových konferencí. V rámci předmětu probíhají i diskuse, na základě předepsané literatury jsou probírány
teoretické i praktické informace o různých podobách komunikace s veřejností. Studenti a studentky k udělení zápočtu absolvují
závěrečný test, a ve skupinách zpracovávají projekt, který je prezentován a oponován.
Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Viz anotace.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Vypracování projektu a jeho obhájení.

Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

* Povinná literatura:
CUTLIP, S. M. - CENTER, A. H. - BROOM, G. M. Effective Public Relations. Pearsons Education, 2006.
PHILLIPS, David. Online public relations. Praha: Grada, ©2003. 215 s. Manažer. ISBN 80-247-0368-8.
* Doporučená literatura:
BAJČAN, R. Techniky public relations, aneb Jak pracovat s médii. Management Press, 2003.
MCCOMBS, M. Agenda Setting: Nastolování agendy; masová média a veřejné mínění. Portál, 2009.
MCCHESNEY, R. W. Problém médií: jak uvažovat o dnešních médiích. Grimmus, 2009.
POSPÍŠIL, J. Jak na média. Computer Media, 2011.
REIFOVÁ, I. (ed.). Slovník mediální komunikace. Portál, 2004.
RŮŽIČKA, V. Politika a média v konzumní společnosti. Grada Publishing, 2011.
STAUBER, J. - RAMPTON, S. - DOWIE, M.. Toxic Sludge Is Good for You: Lies, Damn Lies and the Public Relations Industry. Common Courage Press, 1995.
VOLEK, J. - BINKOVÁ, P. (eds.). Média a realita. Masarykova universita v Brně, 2004.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Portál, 2009.
LEVINE, M. Guerrilla P. R. 2.0. - Wage an Effective Publicity Campaing without Going Broke. Harper Collins Publishers, 2008.

Metody výuky
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Přednášky, semináře včetně diskuzí.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Předmět končí zápočtem.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

1 - 10 výklad a eventuálně pozvaní hosté

11 - 13 prezentace projektů

Vstupní požadavky
Poslední úprava: doc. PhDr. Barbora Osvaldová (25.08.2023)

Předmět je určen studentům a studentkám zaměření žurnalistika od druhého ročníku výše.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK