PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sportovní marketing - JKB038
Anglický název: Sports marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13222
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
Třída: Courses for incoming students
Neslučitelnost : JJB268
Je neslučitelnost pro: JJB268
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D. (29.01.2024)
Kurz je věnován uplatnění znalostí posluchačů ze studia marketingové komunikace a public relations ve sféře sportovního marketingu. Předmět nabídne základní orientaci v pojmech týkajících se odvětví. Porovná PR s reklamou, PR vs. marketing. Definuje modely PR užívané ve sportovním marketingu a jejich komunikační nástroje a cíle.
Seznámí studující se specifiky české sportovní mediální scény. Přinese konkrétní příklady forem komunikace českých i zahraničních sportovců s mediálním prostředím. Zaměří se na image sportovních institucí a také na image jednotlivce. Nedílnou součástí seminářů je praktická stránka public relations a sportovního marketingu, vč. výstupů hostů z praxe.

Jednotlivé přednášky budou postupovat od obecného (důraz na vlastní přípravu studentů, jejich obecný přehled a částečné samostudium) ke konkrétnímu. Předpokladem pro výběr předmětu ze strany studujících je osobní zájem o sportovní odvětví, částečná orientace ve sportu, samostatnost a schopnost prezentace vlastních názorů v diskusích.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D. (19.02.2024)

Předběžný program předmětu:

1) Úvod, představení podmínek předmětu: 19. 2. 2024

2) (Strategická) sportovní komunikace I. (úvod, definice, základní pojmy, související profese): 26. 2. 2024

3) (Strategická) sportovní komunikace II. (komunikace napříč platformami, ekonomické vlivy na sport, TV práva a jejich obchodování, agentury, digitální komunikace, nové trendy): 4. 3. 2024

4) Sportovní marketing na sociálních sítích (působení a role sociálních sítí v marketingu, cílové skupiny, přínosy, rizika, konkrétní příklady): 11. 3. 2024

5) HOST: Mgr. Anna Hrbáčková: VŘ na příkladě 2026 European Women's Handball Championship, diskuse o práci ve sportovním marketingu: 18. 3. 2024

6) Sportovní public relations I. (krizová komunikace, přístupy k řešení krizí, příklady) + Sportovní public relations II. (veřejné vztahy, zaměření na sport, kontinuálnost a časové dimenze práce se sportovní veřejností a publikem, ovlivňování/manipulace veřejnosti): 25. 3. 2024

Dne 1. 4. 2024 výuka neprobíhá - Velikonoční pondělí (státní svátek)

7) Sportovní public relations II. (stručná historie PR; etické kodexy; corporate/sport social responsibility): 8. 4. 2024

8) Sponzoring a reklama ve sportu (+ image instituce, firmy, sportovního klubu, sportovce): 15. 4. 2024

9) Důležité (neziskové) organizace, jejich projekty a vztah ke sportu (IOC, UNICEF, UNESCO atp.): 22. 4. 2024

10) Aktuální sportovní mediální kauzy (způsob jejich řešení, diskuse): 29. 4. 2024

11) Speciální hodina: LOH 2024: 6. 5. 2024

12) Host/exkurze: 13. 3. 2024

 

V rámci výuky je možné zařazení mj. následujících doplňkových aktivit (dle domluvy studujcích a lektorky):

- přednášky na vybraná témata, např. Olympijské hry jako fenomén (poslední LOH a ZOH, představení fenoménu z hlediska marketingu, diskuse)

- návštěvy hostů z praxe sportovního marketingu

- exkuze

- návštěva vybrané sportovní akce

V případě neúčasti na hodinách budou dostupné studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13222

Součástí výuky může být dle aktuální situace exkurze mimo budovu či společná návštěva sportovní akce. Detaily a program budou upřesněny v průběhu semestru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK