PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interpretace textů marketingové komunikace - JKB030
Anglický název: Interpretation of marketing texts
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 48 (48)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Třída: Courses for incoming students
Neslučitelnost : JJB275
Je neslučitelnost pro: JJB275
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (31.01.2023)
V předmětu se studenti aktivně účastní čtení a interpretace vybraných textů. Texty se tematicky vztahují k oblasti marketingové komunikace, ale přesahují i do filosofie, sociologie, teorie kultury, teorie komunikace atd. Cílem předmětu je poukázat na mnohovýznamovou strukturu odborných textů a naučit studenty jejich kritické recepci. Zároveň si studenti osvojí základní přehled o metodologii a vyzkoušejí aplikaci jednotlivých metod na aktuální příklady textů marketingové komunikace (reklamy, advertoriály, televizní spoty, ad.).



Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (31.01.2021)

Studenti by jednak měli zdokonalit svou schopnost kriticky číst a porozumět odborným textům, ale také by měli být schopni kriticky interpretovat reklamní sdělení a analyzovat je za pomocí představených metod.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (19.02.2020)

Povinná literatura:

Povinné texty k přečtení na následující týden budou studentům zadávány vždy na semináři a budou také nahrávány do Moodlu.

 

Doporučená literatura:

BARTHES, Roland. Mytologie, Brno : Dokořán, 2003

BERGER, Astrhur A. Narratives in Popular Culture, Media and Everyday life. Sage, 1997         

ECO, Umberto. Lector in Fabula, Praha : Academia, 2010

ECO, Umberto. Meze interpretace, Praha : Karolinum, 2004

ECO, Umberto. Teorie sémiotiky ,Praha : Argo, 2009

ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu. Praha: Oikomenh, 1993 

FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie. Praha : Svoboda,1994

FRYE, Northrop. Anatomie kritiky, Brno : Host, 2003

HAMAN, Aleš. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany : H+H, 1999

HEIDEGGER, Martin. Básnicky bydlí člověk : německo-česky. Praha : Oikoymenh, 2006

KALAGA, Wojciech. Mlhoviny diskurzu, Brno : Host, 2006

KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Praha : Karolinum, 2010

NEWTON, Kenneth M. Jak interpretovat text, Praha : Periplum, 2008

Rogers, R. 2015. Digital Methods for Web Research. In R.A. Scott and S.M. Kosslyn (eds.). Emerging
Trends in the Behavioral and Social Sciences. Hoboken, NJ: Wiley.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (15.02.2022)

Výuka probíhá formou seminářů v kombinaci s četbou, která bude studentům zadávána vždy na následující týden.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (21.02.2024)

Podmínkou pro splnění předmětu je:

- vypracování dvou domácích úkolů navazujícíh vždy na probíranou analytickou metodu (v průběhu semestru)

- aktivní účast na seminářích

- závěrečný test

 

Závěrečné hodnocení:

- aktivní účast na seminářích - 40 %

- každý domácí úkol bude tvořit 15 % závěrečného hodnocení 

- závěrečný test - 30 %

 

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. 

Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91% a více = A).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK