PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky v praxi II - JJM415
Anglický název: Theoretical Concepts of Journalism Studies in Practice II
Zajišťuje: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D.
Třída: Courses for incoming students
Korekvizity : JJM451
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (15.02.2024)
Kurz je korekvizitou ke kurzu Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky II a je volitelný. Jeho cílem je nabídnout studujícím praktický přesah teoretických konceptů směrem k jejich využitelnosti ve výzkumné i každodenní novinářské praxi. Kurz může posloužit i jako možnost rámcově si zopakovat a zasadit do širšího praktického kontextu jednotlivé teoretické koncepty před státní zkouškou nebo před dílčí zkouškou z kurzu TKII.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (05.02.2024)

Informace k zapisování do kurzu: 

Kurz má kapacitu 30 osob. Bude se však konat už při počtu 10 přihlášených osob (to je minimum). Zadání úkolů budou v každém případě odpovídat počtu přihlášených osob! Proto konkrétní zadání budou podrobně představena 19. února 2024, kdy už bude zřejmé, pro kolik osob se kurz bude konat. Čím více osob se přihlásí (a čím více se jich tedy bude podílet na zpracování jednoho úkolu), tím bude zadání náročnější. Obtížnost úkolů tak bude vždy vyučujícím stanovena tak, aby byla přiměřená situaci. PODROBNÉ ZADÁNÍ ÚKOLŮ JE UVEDENO V DOKUMENTU, KTERÝ JE UMÍSTĚN V SEKCI SOUBORY. K souboru prosím přistupujte tak, že je připraven pro tu verzi kurzu, kdyby se na něj přihlásilo 30 studujících (= maximalistická verze zadání).

Literatura
Poslední úprava: Mgr. František Géla (02.01.2020)

BERGER, Arthur Asa. Media and Communication Research Methods. Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2014, 365 s. ISBN 978-1-4522-5657-3, s. 51-228. 

DEVEREUX, Eoin. Understanding the Media. London: Sage, 2007, 259 s. ISBN 978-1-4129-2991-2, s. 185-244. 

HAMMERSLEY, Martyn. What is Qualitative Research?. London: Bloomsbury Academic, 2013. 125 s. ISBN 978-1-84966-606-0. 

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4. 

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014, 539 s. ISBN 978-80-247-3568-9, s. 47-56, 207-285 a 328-467.

TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (30.01.2022)

Zápočet bude udělen za splněnou prezentaci vypracování zadaného skupinového úkolu. 

 

Vyhodnocení toho, zda zápočet bude, nebo nebude udělen, proběhne v souladu se Změnou opatření děkanky č. 17/2018.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (05.02.2024)

JJM415 – TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY V PRAXI II

 

 

PONDĚLÍ 15:30-16:50 hod.; místnost H112

 

 

 

19. února 2024  

Úvodní setkání, rozdělení seminárních úkolů

 

26. února 2024  

Samostatné vypracovávání seminárních úkolů

 

4. března 2024  

Platformy žurnalistiky v kyberprostoru, představy o závislosti společnosti na médiích a jejich odraz do aktuálního fungování společnosti

 

11. března 2024  

Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace I (lokální tematická agenda radničních listů)

 

18. března 2024  

Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace II (lokální tematická agenda hyperlokálních médií)

 

25. března 2024  

Agenda-setting v kontextu aktuálních vývojových trendů mediální komunikace III (nastolování mediální agendy v rámci konkrétního média a s intermediálním přesahem)

 

8. dubna 2024

Zapojování obsahu ze sociálních sítí do profesionální mediální produkce I (tištěné deníky a online zpravodajské portály)

 

15. dubna 2024

Zapojování obsahu ze sociálních sítí do profesionální mediální produkce II (rozhlasové a televizní vysílání)

 

22. dubna 2024

Gatekeeping a podstata jeho fungování

 

29. dubna 2024

Porovnání výstupů datové žurnalistiky a „tradiční“ žurnalistiky

 

6. května 2024

Influencing jako novodobé digitální vykořisťování?

Vstupní požadavky
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (30.01.2022)
Kurz si mohou zapsat pouze ti, kteří v aktuálním semestru zároveň navštěvují kurz TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY II, případně jej již mají splněný. Vyučující si vyhrazuje právo ostatní zapsané vyškrtnout. 
Požadavky k zápisu
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Bc. Jan Jirků, Ph.D. (30.01.2022)
Kurz si mohou zapsat pouze ti, kteří v aktuálním semestru zároveň navštěvují kurz TEORETICKÉ KONCEPTY KE STUDIU ŽURNALISTIKY II, případně jej již mají splněný. Vyučující si vyhrazuje právo ostatní zapsané vyškrtnout. 
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK