|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Cebe, Ph.D. (05.02.2024)
Proměny konceptu svobody projevu a svobody médií Komercionalizace tisku a rozvoj reklamy na přelomu 19. a 20. století. Koncentrace vlastnictví - mediální magnáti 20. století Propaganda: média a 1. světová válka, 2. světová válka. Propaganda: média a studená válka. Vývoj světové kinematografie Rozvoj tisku v meziválečném období Vývoj rozhlasového a televizního vysílání Proměny pojetí žurnalistiky jako povolání v moderní společnosti. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Cebe, Ph.D. (05.02.2024)
Požadavky na ukončení kurzu:
Celkový bodový zisk max.: 50 bodů Rozložení známek: F 0 - 25 bodů E 26 - 30 bodů D 31 - 35 bodů C 36 - 40 bodů B 41 - 45 bodů A 46 - 50 bodů
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Cebe, Ph.D. (05.02.2024)
ABRAMSON, Albert. The History of Television, 1942 to 2000. Repr. Jefferson, N. C.: McFarland & Company, Inc., 2008. ISBN 978-0-7864-3243-1. BAGDIKIAN, Ben. H. The New Media Monopoly. Revid. a rozšíř. vyd. Boston: Beacon Press, 2004. ISBN 978-0-8070-6187-9. BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. 1. vyd. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. 2. vyd. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-0-7864-4086-3. BRIGGS, Asa a Peter BURKE. Social History of the Media: from Gutenberg to the Internet. 3. vyd. Cambridge: Polity, 2009. ISBN 978-0-7456-4495-0. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3. JOWETT, Garth a Victoria O'DONNELL. Propaganda and Persuasion. 4. vyd. Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2006. ISBN 1-4129-0898-1. JOWETT, Garth a Victoria O'DONNELL. Readings in Propaganda and Persuasion: New and Classic Essays. 1. vyd. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 1-4129-0900-7. KOVARIK, Bill. Revolutions in Communication: Media History from Gutenberg to the Digital Age. 1. vyd. New York: Continuum, 2011. ISBN 978-1-4411-1460-0. PROKOP, Dieter. Boj o média: Dějiny nového kritického myšlení o médiích. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0618-6. SIMONSON, Peter. Handbook of Communication History. 1. vyd. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-89260-5. THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-7106-898-3.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky BURKE, Peter. Co je kulturní historie. 1. vyd. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-80-7363-302-8. HEYER, Paul a David CROWLEY. Communication in History: Technology, Culture, Society. 5. vyd. Boston: Allyn and Bacon, 2003. ISBN 0-321-08805-0. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-9.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Cebe, Ph.D. (05.02.2024)
Sylabus: Proměny konceptu svobody projevu a svobody médií Komercionalizace tisku a rozvoj reklamy na přelomu 19. a 20. století. Koncentrace vlastnictví - mediální magnáti 20. století Propaganda: média a 1. světová válka, 2. světová válka. Propaganda: média a studená válka. Vývoj světové kinematografie Rozvoj tisku v meziválečném období Vývoj rozhlasového a televizního vysílání Proměny pojetí žurnalistiky jako povolání v moderní společnosti. |