PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika ošetřovatelství - FOP10032
Anglický název: Didactics of Nursing
Zajišťuje: Ústav nelékařských studií (15-210)
Fakulta: Lékařská fakulta v Hradci Králové
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:9/15, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Eva Vachková, Ph.D.
Ve slož. prerekvizitě: FOP10064, FOP10065
Anotace
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)
Předmět rozšiřuje poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy. Objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)

Zápočet

 85% účast na seminářích, didaktický test, zpracování a prezentace seminární práce na zadané téma projektování výuky.

 

Sylabus
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)

Přednášky

  1. Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí. (Vachková 3)
  2. Výukové cíle a jejich taxonomie. Organizační formy výuky. (Vachková 3)
  3. Výukové metody. Materiální didaktické prostředky. (Vachková 3)

 

Praktická cvičení a semináře

  • Vyučující Mgr. Eva Vachková, Ph.D.

Semináře

  1. Projektování realizace a evaluace výuky.
  2. Realizace výuky.
  3. Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
  4. Hodnocení výsledků výuky.
  5. Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.
Literatura
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)

Doporučená literatura

  1. Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1921-7.
  2. Vališová, A., Kasíková H. a kol. Pedagogika pro učitele. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 402 s. ISBN 978-80-247-1734-0.
  3. Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele.2.vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7376-273-7.
  4. Dytrtová, R., Krhutová, M.: Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009 ISBN 978-80-247-2863-6.
  5. Grecmanová H., Urbanovská E., Novotný P.: Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc 2000.
  6. Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997ISBN 80-7178-167-3.
  7. Kolář, Z., Raudenská, V., Fruhaufová, V.: Didaktické znalosti a dovednosti učitele.  Ústí nad Labem: PedF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.
  8. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.
  9. Kolář, Z., Šikulová, R.: Vyučování jako dialog. Praha: Grada, 2009. 132 s. ISBN 978-80-247-1541-4.
  10. Kolektiv utorů: Lemon 5. Jak pracovat s učebními texty. Brno: IDVPZ, 1997. ISBN 80-7013-2.
  11. Kyriacou, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
  12. Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů. Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
  13. Mužík, J.: Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  14. Silberman, M.: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.ISBN 80-7178-124-X.
  15. Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  16. Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. 483 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
  17. Kalhous, Zdeněk a kol. Školní didaktika. vyd. 2. Praha: Portál, 2009. 447 s. ISBN 978-80-7367-571-4.
  18. Horák, F.: Aktivizující didaktické metody. UP Olomouc, 1991

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK