Váš prohlížeč nepodporuje JavaScript nebo je jeho podpora vypnutá. Některé funkce nemusejí být dostupné.
Didaktika ošetřovatelství - FOP10032
Anglický název:
Didactics of Nursing
Zajišťuje:
Ústav nelékařských studií (15-210)
Fakulta:
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Platnost:
od 2020
Semestr:
zimní
Body:
0
E-Kredity:
2
Způsob provedení zkoušky:
zimní s.:
Rozsah, examinace:
zimní s.:9/15, Z [HT]
Počet míst:
neomezen
Minimální obsazenost:
neomezen
4EU+:
ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Kompetence:
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Úroveň:
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)
Předmět rozšiřuje poznatky z oblasti výchovy a sebevýchovy. Objasňuje vlivy, které přispívají k formování osobnosti. Seznamuje se zásadami efektivní výuky a hodnocení její účinnosti.
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)
Zápočet
85% účast na seminářích, didaktický test, zpracování a prezentace seminární práce na zadané téma projektování výuky.
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)
Přednášky
Činitelé výuky: žák, učitel, učivo, prostředí. (Vachková 3)
Výukové cíle a jejich taxonomie. Organizační formy výuky. (Vachková 3)
Výukové metody. Materiální didaktické prostředky. (Vachková 3)
Praktická cvičení a semináře
Vyučující Mgr. Eva Vachková, Ph.D.
Semináře
Projektování realizace a evaluace výuky.
Realizace výuky.
Pedagogická diagnostika a autodiagnostika.
Hodnocení výsledků výuky.
Sebevzdělávání, sebevýchova, seberealizace.
Poslední úprava: Bc. Alena Klausová (07.09.2023)
Doporučená literatura
Skalková, J.: Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1921-7.
Vališová, A., Kasíková H. a kol. Pedagogika pro učitele. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. 402 s. ISBN 978-80-247-1734-0.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele.2.vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7376-273-7.
Dytrtová, R., Krhutová, M.: Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009 ISBN 978-80-247-2863-6.
Grecmanová H., Urbanovská E., Novotný P.: Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc 2000.
Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997ISBN 80-7178-167-3.
Kolář, Z., Raudenská, V., Fruhaufová, V.: Didaktické znalosti a dovednosti učitele. Ústí nad Labem: PedF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.
Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.
Kolář, Z., Šikulová, R.: Vyučování jako dialog. Praha: Grada, 2009. 132 s. ISBN 978-80-247-1541-4.
Kolektiv utorů: Lemon 5. Jak pracovat s učebními texty. Brno: IDVPZ, 1997. ISBN 80-7013-2.
Kyriacou, CH.: Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
Mareš, J.: Styly učení žáků a studentů. Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
Mužík, J.: Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-220-9.
Silberman, M.: 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997.ISBN 80-7178-124-X.
Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9.
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. 483 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
Kalhous, Zdeněk a kol. Školní didaktika. vyd. 2. Praha: Portál, 2009. 447 s. ISBN 978-80-7367-571-4.
Horák, F.: Aktivizující didaktické metody. UP Olomouc, 1991