PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kurz motivačního poradenství - EKSP1
Anglický název: Motivational Counseling Course
Zajišťuje: Studijní oddělení (14-250)
Fakulta: Lékařská fakulta v Plzni
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/50, --- [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Pro druh:  
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
student může plnit i v dalších letech
za splnění nejsou body
Garant: Mgr. Bc. Petra Buňatová
Anotace
Poslední úprava: Ing. Lenka Křikavová (10.09.2019)
Jde o rozvojový program kompetencí určený studentům se speciálními potřebami na LF v Plzni UK. Cílem je poskytnout
studentům trénink v oblasti osobního růstu a přispět ke snížení studijní neúspěšnosti. Kurz je koncipován jako praktický
nácvik poskytující studentům konkrétní poradenské a komunikační nástroje pro jejich seberozvoj. Program je nabízen ve
formě individuálního poradenství (bilanční diagnostika, koučování) a podpůrných skupinových seminářů. Kurz
motivačního poradenství nabízí možnosti osobního rozvoje a studia nad rámec jejich standardního studijního plánu.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Lenka Křikavová (10.09.2019)
Literatura: Covey S.: 7 návyků skutečně efektivních lidí. Praha 2010 Demann S. : Sebekoučink. Praha 2016 Gruber D.: Time management. Praha 2017 Maříková P. a kol: Bilanční diagnostika v České republice. Praha 2013 Plamínek J.: Komunikace a prezentace. Umění mluvit, slyšet a rozumět. Praha 2012 Whitmore J.: Koučování. Praha 2009
Sylabus
Poslední úprava: Ing. Lenka Křikavová (10.09.2019)
Bilanční diagnostika
Bilanční diagnostika je komplexní poradenská metoda. Pomocí psychodiagnostických metod a poradenského rozhovoru se snaží zjistit, jak co nejvhodněji využít schopností, dovedností, zájmů, motivace a dalších osobnostních předpokladů studenta pro jeho optimální uplatnění v profesním životě. Pomáhá studentům s orientací v sobě, posiluje jejich sebevědomí, zvyšuje jejich motivaci.

Cílem bilanční diagnostiky je, aby student po jejím absolvování:

  • dokázal využít svých schopností a dovedností k dalšímu vzdělávání a k výběru vhodného oboru pro svoji práci na základě svého zdravotního znevýhodnění
  • lépe se orientoval ve své motivaci
  • uměl zhodnotit vlastní předpoklady k výběru vhodného oboru

Koučování
Je nedirektivní práce se studentem, která pomocí vybraných psychoterapeutických a komunikačních postupů podporuje rozvoj studentů v jejich osobní, profesní a vztahové oblasti. Koučování je individuální forma osobního rozvoje, formou konstruktivního rozhovoru kouče a koučovaného, který vede k efektivnímu zvyšování kompetencí studenů. Kouč doprovází studenta v hledání jeho vlastních postupů, pomáhá mu s volbou co nejefektivnějších postupů, které ho dovednou k cíli. Podporuje aktivizaci vlastních zdrojů studentů a jejich sebeorganizaci.

Přínos koučování pro studenty:
  • vyšší výkonnost a produktivita
  • lepší schopnost učit se
  • lepší využití lidí, dovedností a zdrojů
  • větší flexibilita a adaptibilita vůči změnám

Další podpůrné semináře v prezenční formě
Time management
Seminář je určen studentům jako praktický nástroj pro efektivní a plnohodnotné využití času. Jeho hlavním smyslem je pomoci studentům k harmonizaci studijních povinností a osobního života.

Cílem semináře je:
  • naučit se stanovovat si realistické a měřitelné cíle
  • umět rozpoznat priority a plánovat podle nich
  • získat nový pohled na organizaci každodenního pracovního i osobní života
  • seznámit se s moderními plánovacími systémy
  • osvojit si praktické tipy pro efektivní využití času a udržování koncentrace.

Projektivní techniky - úvod k bilanční diagnostice
Cílem semináře je seznámit studenty s možnostmi a přínosem bilanční diagnostiky pro jejich profesní rozvoj, získání více informací při rozhodování o jejím absolvování. Obeznámení s přínosem projektivních technik, které jsou jednou ze součástí bilanční diagnostiky.

Přínos semináře pro studenty:
  • poznají svoje osobnostní předpoklady a případné rezervy svého dalšího rozvoje
  • lépe se orientují se ve svých schopnostech, ve své motivaci k určité profesi a v možnostech využití zájmů a dovedností pro rozvoj své další profesní dráhy

Prezentační dovednosti
Studenti se seznámí se základy neverbální a verbální komunikace. Procvičí si základní techniky a postupy pro úspěšné prezentace před skupinou. Naučí se správně reagovat na reakce v publiku. Zdokonalí se v práci se svým hlasem. Seznámí se s dovednostmi asertivního jednání. Seminář je veden interaktivně, formou hravých cvičení.

Přínos semináře pro studenty:

  • naučí se, jak si připravit prostor pro prezentaci
  • navázat oční kontakt, používat gesta
  • snížit stres před vystoupením před skupinou
  • nácvik prezentace před kamerou

Rozsah hodin: bilanční diagnostika cca 20 hodin, koučování cca 20 hodin, podpůrné semináře 10 hodin

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK