|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
Ø Seznámení studentů s koncepcí intenzivní péče, s prostředím, s provozem a s pacienty na oddělení intenzivní péče. Ø Student zná obecné zásady v péči o kriticky nemocné, komplexní ošetřovatelskou péči s důrazem na hygienu, vyprazdňování, psychiku pacienta, prevenci TEN, polohování, antidekubitální prevenci, léčbu dekubitů a způsobu předání pacienta pomocí SBAR. Ø Seznámení studentů se základy fyzikálního vyšetření pacienta. Student se dokáže vcítit do role pacienta na ICU.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
Celkem minimálně 80% účast na simulační a praktické výuce; řádné odevzdání seminární práce z praktik Pozn.: faktické ověřování kompetencí proběhně v OSCE I |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
Podklady na portále Výuka je nutno nastudovat již PŘED nástupem na praktickou výuku. Rozšiřující iteratura k tématu: BARTŮNĚK, Petr, Dana JURÁSKOVÁ, Jana HECZKOVÁ a Daniel NALOS, ed. Vybrané kapitoly z intenzivní péče. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4343-1.Pavel Ševčík et al. Intenzivní medicína. Třetí, přepracované a rozšířené vydání. Galén 2014, 1195 s. ISBN9788074920660 BOUREK, Aleš. Způsob účelné komunikace ve zdravotnickém prostředí aneb Jak správně a věcně formulovat hlášení. SeniorZone [online]. Praha: Copyright © 2000-2021 by Dashöfer Holding, Ltd. a VERLAG DASHÖFER, nakladatelství, spol. s r.o., 2009. CHROBÁK, Ladislav. Propedeutika vnitřního lékařství: nové, zcela přepracované vydání doplněné testy. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1309-0. Institute for Healthcare Improvement. SBAR Tool. Guidelines+Worksheet. Copyright © 2017 Institute for Healthcare Improvement KUTNOHORSKÁ, Jana. Etika v ošetřovatelství. Praha: Grada, 2007. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2069-2. MUNZAROVÁ, Marta. Zdravotnická etika od A do Z. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1024-2. NEJEDLÁ, Marie. Fyzikální vyšetření pro sestry. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2015. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4449-0. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
semináře, e-learning, praktika, simulace |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
Záměrem předmětu je obecně představit studentovi prostředí intenzivní péče, jež je poskytována v českých nemocnicích a seznámit ho s ošetřovatelskou péčí, která je nemocným na těchto typech oddělení poskytována. Student by tak po absolvování předmětu měl získat obecnou představu o intenzivní péči u nás.
- Koncepce oboru intenzivní péče - definice, vývoj, směr intenzivní medicíny. Odborné a personální předpoklady k činnostem na pracovištích intenzivní medicíny. Obsazení pacientů na ICU a jeho provoz. - Zkušenosti nemocných s intenzivní péčí. Schopnost sestry vcítit se do role pacienta. - Směna sestry – předání pacienta (nácvik SBAR), průběh směny. - Role sestry v multidisciplinárním týmu. - Komunikace s pacientem a jeho rodinou. - Hybnost pacienta, prevence tromboembolické nemoci, prevence pádu. - Klinické vyšetření kriticky nemocného (včetně fyzikálního vyšetření sestrou). - Odběr anamnézy, zdroje informací o pacientovi, legislativa spojená s intenzivní péčí. - Obecné zásady péče o kriticky nemocného (komplexní ošetřovatelská péče u kriticky nemocného) s důrazem na péči o hygienu (speciální postupy u kriticky nemocných), na péči o vyprazdňování (poruchy, sesterské intervence), o psychiku pacienta (vč. problematiky deliria). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
Vstupní požadavky budou upřesněny v Dobronicích. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šárka Línková, DiS. (18.08.2023)
Celkem minimálně 80% účast na simulační a praktické výuce; řádné odevzdání seminární práce z praktik Pozn.: faktické ověřování kompetencí proběhně v OSCE I |