PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sociální marketing - CEM014P2
Anglický název: Social Marketing
Zajišťuje: Ústav hygieny 3. LF UK (12-HYG)
Fakulta: 3. lékařská fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 3
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: MUDr. Marie Nejedlá
Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace
Poslední úprava: doc. MUDr. Pavel Dlouhý, Ph.D. (15.09.2022)
Obsah předmětu bude zaměřen na postup při • definování problému týkajícího se rizikového faktoru životního stylu • definování intervenčního záměru CO, PRO KOHO, KDE, JAK • definování cílové skupiny a segmentu cílové skupiny • definování cílů intervence dle zásad SMART • definování výstupu, zásahu a dopadu • motivaci k rozhodování ve prospěch zdraví s využitím marketingového mixu a hledání benefitů a bariér mezi stávajícím a požadovaným chováním • návrhu sociálně marketingového plánu k vybranému rizikovému faktoru životního stylu • copywritingu odborných textů • pilotním ověření návrhu v rámci Focus Group • evaluačním procesu: indikátory monitoringu a indikátory efektivity.
Cíl předmětu
Poslední úprava: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Cílem předmětu je získání teoretických znalostí a praktických dovedností ze sociálního marketingu a copywritingu pro samostatné zpracování návrhu intervenčního programu/kampaně podpory zdraví zaměřené na motivaci vybrané cílové skupiny k rozhodování ve prospěch zdraví, tedy zvyšování zdravotní gramotnosti, která je klíčem k prodlužování zdravých roků života a snižování národohospodářských ztrát z nemocí. Nástrojem zdravotní gramotnosti jsou intervenční programy/kampaně podpory zdraví zpracované dle zásad evidence based prevence a sociálního marketingu.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Předmět je zakončen zápočtem. 

Literatura
Metody výuky
Poslední úprava: doc. MUDr. Pavel Dlouhý, Ph.D. (14.09.2022)

Přednášky, semináře, praktická cvičení.

Celkový rozsah praktické výuky v rámci předmětu bude 15 hodin.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Docházka  100% na praktická cvičení, vypracování a závěrečná prezentace marketingového plánu ke zvolenému tématu z primární prevence a podpory zdraví.

Sylabus
Poslední úprava: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

1.      Sociální marketing v kontextu primární prevence a ekonomiky nemocí

2.      Příklady kampaní, charakteristika úspěšné kampaně, marketingový mix

3.      Využití formální autority, efektivní a neefektivní zdravotně výchovná činnost, osnova sociálně marketingového plánu, projektový tým, evaluace, rozpočet intervenčního programu 

4.      Nástroje sociálního marketingu, marketingový výzkum, zákon o reklamě

5.      On - line marketing

6.      Sociálně marketingový plán pro intervenční program/kampaň, šablona marketingového plánu

7.      Definice problému, odborná východiska, kredibilní informační zdroje, životní styl, rizikové faktory, morbidita a mortalita,  behaviorální studie

8.      Definice intervenčního záměru, cílů (SMART), cílové skupiny, výstupu a dopadu

9.      Rozdíl mezi motivací a manipulací, motivační kolo změny, individuální a skupinové intervence

10.  Základy copywritingu – vytváření kreativních textů z odborných podkladů

11.  Návrh vlastního marketingového plánu/kampaně, popis výsledného produktu

12.  Indikátory monitoringu a indikátory efektivity, ověření navržených aktivit v rámci Focus Group, dotazník pro Focus Group

13.  Prezentace prefinálního návrhu kampaně, zpětná vazba, modifikace návrhu

14.  Prezentace finálního návrhu kampaně

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: RNDr. Sylva Rödlová, Ph.D. (10.06.2022)

Předmět je zakončen zápočtem. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK