|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (02.08.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (02.08.2022)
Příprava zadaných prezentací, videí, realizace projektu |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (07.11.2022)
Bastl, P.., Švec, V.: Zdravotník lektorem. Brno: IDVPZ, 1997. Čabálová, D. Pedagogika. Praha: Grada, 2011. Dvořáček, Jiří. Základy pedagogiky. V Praze: Oeconomica, 2014. Hartl, P. kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha: Karolinum UK, 1999. Helus, Z., Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada, 2007. Janebová, Eva. Interkulturní komunikace ve škole. Praha: Fortuna, 2010. Jucovičová, D. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál. 2014. Juřeníková P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2010. Juřeníková, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publisching, 2010. Kolierová, B., Erbová, G., Olivierová, R.: Ošetrovatelstvo I. Martin: Osveta, 1995. Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. Ludíková, Libuše a Zdeňka Kozáková. Základy speciální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Malach, J., Pedagogika jako obecná teorie edukace. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007. Palenčárová, J., Šebesta, K., Aktivní naslouchání při vyučování. Praha, Portál, 2006. Pavlovská, Marie, ed. Komunikace, týmová spolupráce a řešení problémových situací ve škole: výchozí teorie k závěrečným pracím frekventantů kursu, záznam realizovaných cvičení pro rozvoj komunikace a řešení problémových situací ve škole. Brno: MSD, 2004. Pospíšil, R., Vlčková, K. Úvod do pedagogiky. ELPORTÁL, Brno: MU Brno, 2006. s. 88. Průcha, J. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2007. 3. vyd. Průcha, J. a kol. Pedagogický slovník Praha: Portál, 1995. Svobodová, J., Šmahelová, B. Kapitoly z obecné pedagogiky. Brno: MSD, 2011. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (02.08.2022)
ZS - zápočet - 100% docházky, úspěšné splnění průběžných testů, splnění zápočtového testu
LS - zápočet - 100% docházky, úspěšné splnění průběžných testů, splnění zápočtového testu, splnění praktického zápočtu - odevzdání seminární práce na zadané téma - ústní pohovor z probrané látky a doporučené literatury |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (21.11.2022)
Teorie: 1. Předmět pedagogiky, pojem výchova, funkce výchovy, činitelé výchovy, pedagogické principy, formy výchovy. 2. Výchova, vzdělávání, výchovně vzdělávací cíle (vymezování, typy), výchovně vzdělávací metody, jejich výhody a nevýhody, kontrola posuzování a hodnocení, zjišťování účinnosti pedagogických postupů. 3. Edukace, druhy, edukační proces, metodika edukačního procesu, 4. Edukace – modelové situace – motivační instruktáže – instruktážní místa. - mateřské školy - speciální mateřské školy pro děti s handicapem pohybovým, zrakovým, sluchovým - základní škola – 1. stupeň – motivační instruktáž probíhá buď přímo ve třídách nebo v družině – vhodné pro 1. a 2. tř. ZŠ - základní škola – 2. stupeň – a děti od 2. a 3. třídy stupně prvního – motivační instruktáže u křesla (zvaní klientů), hromadná přednáška dle dohody s jednotlivými školami, instruktáž dětí v dětském domově za použití adekvátních názorných pomůcek - běžná klientela – instruktáž a ošetření zvaných klientů na křesle - instruktáž gravidních žen na oddělení rizikové gravidity a žen v šestinedělí na oddělení šestinedělí - instruktáž klientů s různými typy handicapů – klienti s vadou zraku (Tyflocentrum, Tyfloservis), sluchu (Spolek a svaz neslyšících a nedoslýchavých) - s mentálním a pohybovým handicapem – ÚSP – denní stacionář i ústavní péče - instruktáž klientů s Alzheimerovou chorobou v raném druhém stádiu a klientů – Senior centrum - seniorů – Domovy seniorů, kluby seniorů, - ve zdravotnickém zařízení - LDN, Interní oddělení, Gynekologie-porodnice, Dětské oddělení 5. Základní problémy sociální pedagogiky. 6. Obory speciální pedagogiky. 7. Individuální plán. - plán pro jednotlivce nebo skupinu se zaměřením na dentální hygienu, prevenci onemocnění a vzniku možných komplikací v oblasti stomatologie, jeho sestavení, plnění a kontrola účinnosti Praktická výuka: 1. Příprava a prezentace pro děti předškolního věku. 2. Příprava a prezentace pro děti předškolního věku s handicapem pohybovým, zrakovým, sluchovým. 3. Příprava a prezentace dětí pro ZŠ 1. stupeň. 4. Příprava a prezentace dětí pro ZŠ 2. stupeň. 5. Příprava a prezentace pro běžné klienty. 6. Příprava a prezentace pro gravidní ženy 7. Příprava a prezentace pro klienty s různými typy handicapů. 8. Příprava a prezentace pro seniory. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Křížová, DiS. (02.08.2022)
Příprava zadaných prezentací, videí, realizace projektu |