|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Jindra Ševčíková (26.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Jindra Ševčíková (26.09.2018)
Záměrem předmětu ekonomika, management je vysvětlit úlohu v institucích různého charakteru. Objasnit oblasti ekonomiky, managementu a marketingu v oboru dentální hygienista a v provozu zubní praxe, stejně jako hledat cestu uplatnění produktu dle potřeb a přání zákazníků ve prospěch instituce či firmy. Studenti získají základy ekonomie, managementu a tvorby marketingové strategie včetně vyhodnocování výsledků a sestavení podnikatelského plánu.
Výstupy z učení - základní teoretické a metodologické poznatky z oblasti makroekonomie a mikroekonomie, - schopnost využít informace o podnikání ve vlastní podnikatelské činnosti, - dovednost aplikovat poznatky z daňové problematiky v podnikání, - seznámení s problematikou veřejného zdravotního pojištění a sociálního zabezpečení a poznatky dovede využít pro výstupy z těchto oblastí - schopnost sestavit podnikatelský plán a stanovit strategii podnikání Osnova · Ekonomická teorie a základní ekonomické pojmy (hrubý národní produkt, hrubý domácí produkt, výrobní faktory, nabídka, poptávka, náklady, výnosy, kalkulace). · Podnikaní (obchodní společnosti, podnikání podle živnostenského zákona a podle zvláštních předpisů, sdružování podnikatelů mimo obchodní společnosti). · Podnikatelský plán (marketingová strategie, rozpočet) · Vztahy podnikatelských subjektů k peněžním ústavům (založení běžného účtu, úvěry a podmínky jejich poskytování, platební styk). · Účetnictví podnikatelů (zákon o účetnictví). · Sociální a zdravotní pojištění, státní sociální podpora. · Přehled o daňové soustavě ČR (daň z přidané hodnoty, silniční daň, daň z nemovitostí, daň z příjmů).
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Jindra Ševčíková (26.09.2018)
90% docházky zápočet - vypracování zadané seminární práce v rozsahu minimálně 7 stran klasifikace - ustní zkouška, podmínkou přihlášení na zkoušku je splněný zápočet |
|
||
Poslední úprava: Ing. Jindra Ševčíková (01.04.2020)
1. Libuše Macáková a kolektiv, Mikroekonomie, Melandrium Slaný, 1998 2. Rudiger Dornbusch, Stanley Fischer, Makro ekonomie šesté vydání, vydalo SPN Praha 1994 3. Vladimír Hruška, Účetnictví ve zjednodušeném rozsahu pro podnikatele, nakladatelství VOX a.s. ISBN: 97-88086324-85-2 4. Povichrová, J.: Ekonomika v podnikání, Rubico, 2002. ISBN 80-85839-80-6 5. Miloslav Synek a kolektiv, Manažerská ekonomika 5. aktualizované vydání, Grada Publishing a.s. 2011 6. Zdeněk Souček a Jan Burian, Strategické řízení zdravotnických zařízení, 2007 7. Boris Popesko; Zuzana Tučková; Petr Novák, Kalkulace nákladů ve zdravotnických organizacích 8. Karel Havlíček, Karel Kašík, Marketing při utváření podnikové strategie, Vysoká škola finanční a správní o.p.s. edice EUPRES, 2012 9. Dědková J. Honzáková I.: Základy marketingu, TU Liberec 2006 10. Foret, M.: Marketingové základy a postupy, Computer Press,Praha 2001 11. Janečková, L., Vašíková, M.: Marketing služeb, Grada Publishing a.s., 2001 12. Karel Havlíček, Management & Controling, malé a střední firmy, Vysoká škola finanční a správní o.p.s. edice EUPRES, 2011
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Jindra Ševčíková (26.09.2018)
90% docházky zápočet - vypracování zadané seminární práce v rozsahu minimálně 7 stran klasifikace - ustní zkouška, podmínkou přihlášení na zkoušku je splněný zápočet |