PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Odborná angličtina a čeština v kontextu kazuistické výuky - B83025 (volitelný předmět)
Anglický název: Applied Medical English and Czech in a Case-Based Learning Approach
Zajišťuje: Ústav dějin lékařství a cizích jazyků 1. LF UK (11-00220)
Fakulta: 1. lékařská fakulta
Platnost: od 2019 do 2023
Semestr: oba
Body: 2
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/30, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 30 [hodiny]
Počet míst: 25
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: zac_kendall@yahoo.com, Oskar.Zakiyanov@vfn.cz
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Harold Kane Zachary Kendall, BA
PhDr. MUDr. Oskar Zakiyanov, Ph.D.
PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D.
Atributy: Lékařství
Teoretický předmět
Anotace -
Poslední úprava: Marcela Holanová (09.05.2024)
Předmět Odborná angličtina a čeština v kontextu kazuistické výuky / Applied Medical English and Czech in a Case-Based Learning Approach si klade za cíl rozvíjet komunikativní dovednosti studentů v lékařské angličtině. Využívá inovativního přístupu, tj. metody problémového učení. Studenti analyzují ve skupinové diskusi vybrané klinické případy (případové studie) a vypracovávají diferenční diagnózu, prezentují a obhajují své výsledky. Studentům napomáhá supervize vyučujících, lékaře - specialisty a lektora cizího jazyka. Jazykem komunikace je angličtina, kazuistická data jsou prezentována v angličtině i češtině. Metoda výuky integruje učení se obsahu / předmětu i cizímu jazyku. Jsou vyžadovány pokročilejší znalosti z klinických oborů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (24.05.2019)

Murray, Jonathan P.: Angličtina pro lékařskou praxi. English in Medical Practice. Praha: LEDA, 2009.

P John Rees, James Pattison, Christopher Kosky.: 100 Cases in Clinical Medicine. Great Britain: CRC Press,  2013 

 

Eugene C. Toy, John T. Patlan, Jr.: Case Files Internal Medicine. United States of America: McGraw Hill Companies, 2009

 

Eugene C. Toy, Barry C. Simon, Katrin Y. Takenaka, Terrence H. Lui, Adam J. Rosh.: Case Files Emergency Medicine.  United States of America: McGraw Hill Companies, 2013

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (20.05.2019)

 

This course is designed to help students learn and utilise two of the main skills which every doctor needs: diagnostics and discussion.
In small groups students will be given a case study and, using literature and the internet, they will diagnose the patient and suggest treatment.
Then they will present their ideas to the other groups and doctor and defend their reasoning.
Students should be aware that this is a test of logic and communication so concrete ideas are required backed up by rationale.
The course leaders are a doctor and a linguistic so students will receive feedback of their medical thinking and their presentation skills.

Patients´ data (past medical history etc.) will be given in Czech which is a good opportunity to practice medical Czech. Nevertheless, English is the language of class communication and discussion.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Šárka Blažková Sršňová, Ph.D. (20.05.2019)

Requirements to obtain the credit:

- PPP / presentation skills

- case study and its analysis, group discussion

- teamwork

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK