PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe - ARJ500050
Anglický název: Continuous Pedagogical Practice
Zajišťuje: Ústav východoevropských studií (21-UVES)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/52, Z [HS]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (15.09.2021)
V průběhu souvislé pedagogické praxe studenti navazují na poznatky, které získali v předcházejících typech praxí (tj. praxe náslechové a praxí průběžných) a v kurzech oborových didaktik, a tyto poznatky se učí aplikovat při vlastní výuce pod dohledem fakultního učitele.
Souvislá praxe má tyto klíčové složky:
1) 6 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit;
2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem;
3) vyučování v celkové délce 36 hodin pod dohledem fakultního učitele;
4) rozbor odučených hodin s fakultním učitelem;
5) reflexe v deníku z praxe;
6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.);
7) instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (15.09.2021)

Cílem je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky. Všechny materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (15.09.2021)

Základní literatura: Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus.

Doporučená literatura:

Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999)

Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Machalová, M. (1997)

Mikrovyučování jako specifické situační učení. Pedagogická orientace 4, Brno.

Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press.

Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C.

Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge.

Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (15.09.2021)

Výuka probíhá prezenčně na středních školách po předchozí domluvě.

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (29.01.2021)

Studenty oboru Učitelství ruského jazyka pro střední školy (FF UK)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK