|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (15.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (19.11.2019)
Cílem Úvodní pedagogické praxe je poskytnutí studentům počáteční empirickou orientaci ve výuce ruštiny jako cizího jazyka a v problematice pedagogických disciplín a rozvinuní profesní motivace. Po absolvování této praxe bude student schopen si vytvořit představu o procesu vzdělávání a porozumět základní vzdělávácí techníky a trendy. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (19.11.2019)
Národní program rozvoje vzděláván v ČR. Praha: UIV, 2001 (tzv.Bílá kniha). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 Výstupy projektu Cesta ku kvalitě 2011 Manuály evaluačních nástrojů http://www.nuov.cz/ae/manualy-evaluacnich-nastroju Evaluační nástroje: http://www.nuov.cz/ae/evaluacni-nastroje 29 Další doporučená literatura: Vašťatková, J.: Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2006. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. Praha: VÚP, 2005. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: VÚP, 2007. DOULÍK. Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2009. s. 52-56. ISBN 978-80-7414-123-2. FASNEROVÁ, Martina a Jitka PETROVÁ. Současná kurikulární reforma a nadané děti. In FASNEROVÁ, Martina. Reforma ve škole a inovativní prvky. In ŠKODA, Jiří a Pavel FASNEROVÁ, Martina. Kvalitní učitel v proměnách školy pro 21. století. In NELEŠOVSKÁ, Alena. Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. Olomouc: Votobia, 2009. s. 355 - 361. ISBN 978-80-7220-315-4. JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-819-0. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6. PRAŠILOVÁ, M., ŠMELOVÁ, E. Kurikulum a jeho tvorba II. Olomouc: LMS distanční text. 2010. RVP ZV. Dostupné na http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani (aktualizované vydání) WALTEROVÁ, Eliška. Kurikulum: Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0846-6. NELEŠOVSKÁ, Alena (ed). Primární a preprimární pedagogika v teorii, praxi a výzkumu. Olomouc: Altyn s.r.o., 2010. s. 81 - 88. ISBN: 978-80-87224-08-3. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (23.09.2020)
Požadavky k zápočtu: – seznámení se s kurikulárními dokumenty na vybrané škole – účast na všech předepsaných seminárích a observacích – aktivní reflexe studentů a účast na rozborech observací – reflektivní esej - vedení učitelského portfolia (Mahara). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (19.11.2019)
Studenti se v rámci praxe zaměřují na následující oblasti: 1. Organizační struktura školy 2. Povinná dokumentace školy 3. Školní vzdělávací program a jeho přizpůsobení konkrétním potřebám školy 4. Utváření mravního vědomí, postojů a jednání ve výuce 5. Možnosti školy ve výchovném působení: Utváření mravního vědomí, postojů a jednání ve výuce 6. Mezipředmětové vztahy - integrace učiva různých předmětů a/nebo předmětů a průřezových témat; 7. Projektové vyučování 8. Pozorování činnosti učitele z hlediska řízení učební činnosti (provázanost cílů – obsahu – forem – metod - hodnocení), zvládání chování žáků, pedagogické komunikace 9. Intervence učitele v pedagogických situacích. Způsoby rozvíjení sociálních dovedností žáků v pozorované výuce nebo jiném edukačním prostředí. 10. Inovativní přístupy ve výuce. Scénické (performační, divadelní) aspekty objevující se v průběhu běžných vyučovacích hodin 11. Spolupráce rodiny a školy 12. Další vzdělávaní pedagogických pracovníků 13. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - práce ve výuce se žákem s SPU, s ADHD sy, s mimořádně nadaným žákem, se žákem s odlišným mateřským jazykem, se žákem zdravotně znevýhodněným, se žákem sociálně znevýhodněným) 14. Preventivní práce s rizikovým chováním u dětí a mládeže (ve třídě, ve škole), seznámení s Minimálním preventivním programem a s Minimálním preventivním programem proti šikaně |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (12.07.2020)
Moodle-kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9206 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Ekaterina Rycheva, Ph.D. (29.01.2021)
Studenty oboru Ruský jazyk ve vzdělávání (FF UK) |