|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (30.10.2019)
Cílem předmětu je uvést studenty do interdisciplinárního uvažování o výchově a pedagogice, naučit je klást otázky po podstatě výchovného setkání a promýšlet aktuální témata výchovného procesu. Osnova předmětu: Hledání těžiště výchovy. Změny ve společnosti a potřeba nacházení nových východisek výchovy. Výchova ke smyslu. Výchova k adekvátní sebereflexi. Problémy výchovy charakteru. Vytváření osobního světového názoru.> Výchova k pozitivnímu postoji k životu. Svoboda a odpovědnost ve výchově. Výchova k citovosti a citlivosti. Výchova k prosociálnímu jednání. English version Objective of the course - aims of the course unit: The aim of the course is to introduce students to interdisciplinary thinking about education and pedagogy, to teach them to put questions about the nature of the educational meeting and to reflect the current topics of the educational process. Course syllabus: Finding the focus of education. Changes in society and the need to find new ways of education Education to sense. Education for adequate self-reflection. Problems of character education. Creating a personal worldview. Education towards a positive attitude to life. Freedom and responsibility in education. Education for prosocial behavior. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (11.11.2019)
*Požadavky k atestaci: seminární práce vytištěná - vybraná aktuální otázka výchovy výchovy - rozsah 4-5 stran - popis problému, zdůvodnění výběru, příčiny, návrh originálního řešení, protiargumenty, vyvrácení protiargumentů. * Attestation requirements: seminar paper printed - selected current issue of upbringing - 4-5 pages - description of the problem, justification of the selection, causes, proposal of the original solution, counterarguments, refuting counterarguments.
* Literatura povinná: Obligatory literature °Literatura doporučená: Recommended literature |