PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multikulturní výchova II - APD190031
Anglický název: Multicultural Education II.
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)
Obsah:
Nabízí hlavní didaktické postupy pro realizaci multikulturní výchovy

Osnova předmětu:
Multikulturní výchova – význam a poslání a současné trendy.
Důsledky multikulturalismu - multikulturní idealismus ("multikulturní člověk“), multikulturní skepse ("selhání multikulturalismu")
Multikulturní výchova ve vzdělávání - teorie učení
Realizace multikulturní výchovy ve škole a mimo ni - příklady, aktivity, diskuse
Cíle multikulturní výchovy podle zvolené formy
Tvorba prostředí, které podporuje multikulturní výchovu.
Příprava a plánování multikulturní výchovy.
Efektivní postupy v multikulturní výchově.
Hodnocení multikulturní výchovy, evaluace multikulturní výchovy
Metody multikulturní výchovy.

Learning outcomes of the course unit The course provides theoretical background for multicultural education, basics for using multicultural education methods, shows the main methods of multicultural education. It develops intercultural understanding and intercultural competences of future teachers. It offers the main didactic procedures for the implementation of multicultural education
Course syllabus:
Multicultural education - meaning and mission and current trends.
Consequences of multiculturalism - multicultural idealism ("multicultural man"), multicultural skepticism ("multicultural failure")
Multicultural education in education - theory of learning
Implementation of multicultural education in and outside school - examples, activities, discussions
Objectives of multicultural education according to the chosen form
Creating an environment that supports multicultural education.
Preparation and planning of multicultural education.
Effective procedures in multicultural education.
Evaluation of multicultural education, evaluation of multicultural education
Methods of multicultural education.y




Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)

Studijní literatura:

Barša, P., Baršová, A. (2005). Přistěhovalectví a liberální stát. Brno: MU,
Batelaan, P., Coomans, F. (1999). The international basis for intercultural education including anti-racist and humanrights education: A selection of articles from relavant documents, adopted by the governments of member states of the United Nations, UNESCO, the Organisation on Security and Co-operation in Europe, and the Council of Europe / Compiled and introduced by; International Association for Intercultural Education
Beneš, Z. et.al. (2002). Rozumět dějinám. Praha: Gallery.
Daniel, B. (1994). Dějiny Romů. Olomouc: Pedagogická fakulta UP.
Gagliardi, R. (1994). An integrated Model for Teacher Training in Multicultural Contexts.Geneva: International
Bureau of Education Sign.: VI 7598/
Gellner, E. (1993). Národy a nacionalismus. Praha: Hříbal.
Jaspers, K, (1991). Otázka viny. Praha: Mladá fronta.
Kropáček, L. (2002). Islám a Západ. Praha: Vyšehrad.
Murphy, R. F. (2004). Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon.
Pavlát, L. (1997). Židé – dějiny – kultura. Praha: Židovské museum.
Pelcová, N. (2004). Filozofická a pedagogická antropologie. Praha: Karolinum.
Průcha J. (2000). Multikulturní výchova. Teorie – praxe – výzkum. Praha: ISV.
Průcha J. (2004) Interkulturní psychologie. Praha: Portál.
Šatava, l. (2001). Jazyk a identita etnických menšin. Praha: Cargo Publisher.
Šotolová, E. (2000). Vzdělávání Romů. Praha: Grada Publishing,
Vojtíšek, Z. (2004). Encyklopedie náboženských směrů v České republice. Praha: Portál.
Walterová, E., Ježková, V. (1999). Žijeme v Evropě. Praha: Ped FUK.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK