PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Academic English for Adult Education and Personnel Management - AAN200105
Anglický název: Academic English for Adult Education and Personnel Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 4
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AAN120128
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Prerekvizity : AAN120111, AAN200102
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (03.02.2024)
AAN120128 / ACADEMIC ENGLISH FOR ADULT EDUCATION AND PERSONNEL MANAGEMENT
1AND / Bakalářské studium (Bachelor Programme)
2023/2024
PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
LS 1/1; povinně volitelný předmět (Compulsory Elective Course)
Z / 4 kredity (Credit / 4 credits)

The goal of the course is to deepen and expand language competences in the field of adult education and personnel management. The subject is focused on terminology and selected important thematic areas of the field. Attention is paid to Academic English, which has a cultivated language style with an emphasis on accuracy, objectivity and emotionally uncoloured commentary. Relevant sectoral knowledge and level of English B1 or B2 are a prerequisite for the course. The subject is interactive based on class work and completion of set tasks.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (08.02.2024)

Final examination / Credit: 

 The requirement for credit is an active participation in the course and presentation on the chosen topic corresponding to the course content and the elaboration of three key terms. The topic and date of the presentation will be coordinated with the teacher. 

 

Literatura
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (03.02.2024)

Required Reading: 

- ADAMS, Lucy. HR disrupted: it's time for something different. Great Britain: Practical Inspiration Publishing, 2017. ISBN 978-1-910056-50-9. 


- HAAF, Jamice a kol. Academic English - Akademická angličtina. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3577-1. 


- KOUBEK, Josef. Anglicko-český výkladový slovník personalistiky. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-72610-80-5. 


- JARVIS, Peter. The Routledge International Hadbook of Lifelong Learning. London: RoutledgeFalmer, 2009. ISBN 978-0-415-41904-8. 


- PLEDGER, Pat. English for Human Resources. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2007. ISBN 978-80-7238-608-6.



Recommended reading: 

- ACADEMY OF MANAGEMENT. The preeminent professional association for management and organization scholars. Dostupné z:


- ARMSTRONG, Michael. Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page, 2012. ISBN 978-0-7494-6550-6. 


- CEDEFOP. Terminology of European Education and Training Policy. A Selection of 130 Key Terms. European Union: Eurydice, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014. Dostupné z:


- EU. Publications: Reports, Studies and Articles on Education in Europe. European Union: Eurydice. Dostupné z:


- FEDERIGHI, Paolo, Willem BAX a Lucien BOSSELAERS. Glossary on Adult Education. Hamburg: European Association for the Education of Adults (EAEA) and UNESCO Institute for Education (UIE), 1999. ISBN 978-92-820-1103-4. Dostupné z:


- GODWIN, Joy a Lyn STRUTT. Business Vocabulary in Use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. ISBN 978-05-2161-150-3. 


- INFED. Encyklopedie informálního vzdělávání. Dostupné z:


- LIFELONG LEARNING. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání, 2011. ISSN 1804-526x. MASCULL, Bill. Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 978-05-2177-529-8. 


- OECD. Trends Shaping Education 2016. Paris: OECD Publishing, 2016. ISBN 978-92-64-25017-8. Dostupné z:

- PRŮCHA, Jan. Česko-anglický pedagogický slovník. Praha: ARSCI, 2005. ISBN 80-86078-50-2.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (03.02.2024)

Course Contents:

 1. Academic English 

2. Basic concepts of adult education 

3. Barriers to adult education

4. Basic concepts of personnel management 

5. Strategic human resources management 

6. Lifelong learning 

7. Learning society, learning organisation, knowledge management 

8. Civic and interest education 

9. Age management, age discrimination 

10. Training and development of employees, talent management 

11. Happiness management, responsible leadership 

12. Organizational communication 

13. Personnel interviews 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK