PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Personální marketing - AAN120121
Anglický název: Personnel Marketing
Zajišťuje: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 4
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D.
Mgr. Marie Kozmová
Vyučující: PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (08.02.2024)
AAN120121 / PERSONÁLNÍ MARKETING
1AND / Bakalářské studium
2023/2024
PhDr. Olga Běhounková, Ph.D.
LS 1/1; povinný předmět
Z + Zk / 4 kredity

Cílem předmětu je seznámení s personálním marketingem, jeho vývojem v kontextu technologického rozvoje a situace na trhu práce a s aktuálními trendy v této oblasti. Sledováno je uplatnění marketingového myšlení a konkrétních nástrojů v dílčích personálních činnostech, zejména v oblasti získávání zaměstnanců a jejich stabilizace. Pozornost je věnována základním východiskům a pojmům personálního marketingu, marketingovému mixu, metodám a procesům designu, značce zaměstnavatele (Employer Branding) a EVP (Employee Value Proposition), internímu a externímu personálnímu marketingu, marketingovým modelům v rozhodovacím procesu uchazečů, marketingové komunikaci, online marketingu a jeho etickým a právním aspektům, online marketingu vzdělávacích institucí a personálnímu marketingu neziskových organizací.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (08.02.2024)

Zápočet:

Podmínkou k udělení zápočtu je prezentovat úkol (např. náborová kampaň, pracovní inzerát, interní kampaň na stabilizaci zaměstnanců apod.) zadaný a konzultovaný s vyučujícím.

Zkouška:

Zkoušku lze vykonat po získání zápočtu. Požadavky k ústní zkoušce jsou dány tématy předmětu (viz Charakteristika obsahu předmětu). 

Literatura
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (08.02.2024)

Povinná literatura: 

KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. 

KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. 

KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3. 

MYSLIVCOVÁ, Světlana. Personální marketing v řízení lidských zdrojů. Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9356-0. 

PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. 

 

Doporučená literatura: 

 AAKER, David A. Brand building. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6. 

ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma? Proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí – iracionální faktory v ekonomice i v životě. Praha: Práh, 2009. ISBN 978-80-7252-239-2. 

ARIELY, Dan. Jak drahá je intuice? Proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Praha: Práh, 2011. ISBN 978-80-7252-327-6. 

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.

DŘÍMALKA, Filip. HOT: Jak uspět v digitálním světě. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020. ISBN 978-80-7555-101-6.HEADWORTH, Andy. Social Media Recruitment. How to Successfully Integrate Social Media into Recruitment Strategy. London: Kogan Page, 2015. ISBN 978-0-7494-7370-9. 

LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2. 

MAGAZÍN ALMA CAREER. Employer branding od úplných základů [online]. 2021. Dostupné z: https://magazin.lmc.eu/employer-branding-od-uplnych-zakladu.

MYSLIVCOVÁ, Světlana, et al. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele [online]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2017. ISBN 978-80-7494-382-9. Dostupné z: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1279.

RANDSTAD. Employer Brand Research 2023: Česká republika [online]. 2023. Dostupné z: https://www.randstad.cz/s3fs-media/cz/public/2023-05/Nejlepsi_zamestnavatele_HN_2023_0.pdf.

TEGZE, Jan. Jak hledat zaměstnance v 21. století: techniky moderního recruitmentu. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0551-9. 

Sylabus
Poslední úprava: Kateřina Gáspárová (08.02.2024)

Charakteristika obsahu předmětu: 

1.     Vývoj personálního marketingu a základní východiska 

2.     Úvod do marketingu, základní pojmy a marketingový mix 

3.     Metody a procesy designu 

4.     Definice značky zaměstnavatele a EVP

5.     Interní personální marketing 

6.     Externí personální marketing 

7.     Marketingové modely v rozhodovacím procesu uchazečů 

8.     Moderní marketingová komunikace

9.     Online marketing a jeho specifika 

10.  Sociální sítě v personálním marketingu 

11.  Etické a právní aspekty online personálního marketingu 

12.  Online marketing vzdělávacích institucí

13.  Personální marketing neziskových organizací

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK