|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Adéla Smažíková (05.03.2024)
<br> a) Testy zaměřené na porozumění španělskému textu a vyhledávání informací<br> <br> Tyto testy vycházejí z textů, které jsou dostupné na oficiálních webových stránkách daných lokalit. Testy jsou zaměřeny na schopnost porozumět těmto textům a také vyhledat relevantní informace. Náročnost textů se postupně zvyšuje. Tyto testy není možné opakovat a je třeba v nich dosáhnout souhrnné úspěšnosti minimálně 75 %.<br> <br> b) Testy zaměřené na slovíčka<br> <br> Tyto testy obsahují obtížnější slovíčka ze zadaných textů. Jsou zaměřeny na rozšíření slovní zásoby a její zafixování, počet opakování není jinak omezen, za opakování není penalizace. Tyto testy je třeba zvládnout na 100 %. Kurz je uzavřen souhrnným testem, který obsahuje slovíčka ze všech probíraných okruhů, pro ten také platí, že je možné ho libovolně opakovat, ale je třeba dosáhnout stoprocentní úspěšnosti.<br> <br> Otázky se generují náhodně z většího souboru, každý test je tedy jedinečný a studenti nemají možnost od sebe opisovat.<br> Odkaz na moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16287. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (18.02.2022)
Cílem je rozšíření slovní zásoby, a to jak prostřednictvím studia jednotlivých slovíčka, tak prostřednictvím práce s autentickými texty a vyhledáváním informací v těchto textech. Kurz dále rozšiřuje povědomí o španělských kulturních a zeměpisných reáliích. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (27.02.2020)
Testy je možné vyplňovat průběžně po celý semestr. Pro získání zápočtu na konci semestru musí student do data uvedeného v moodlu vyplnit všech 11 testů, přičemž u testů zaměřených na práci s textem je nutné dosáhnout průměrné úspěšnosti minimálně 75 % (tyto testy není možné opakovat), testy na slovíčka je třeba splnit na 100 % (zde není počet pokusů nijak omezen). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Dana Kratochvílová, Ph.D. (27.02.2020)
Základní literatura: Autentické texty zadané prostřednictvím online kurzu.
Sekundární literatura (metody učení se lexika a zpracování informací): Ainciburu, María Cecilia. Aspectos del aprendizaje del vocabulario. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2008 Cruz Piñol, Mar. Enseñar español en la era de Internet. Barcelona: Octaedro, 2009. Nosich, Gerald M. Aprender a pensar: Pensamiento analítico para estudiantes. Madrid: Pearson Educación, 2003 Pérez Tornero, José Manuel – Tejedor, Santiago. Aprender a aprender. Manual innovación educativa y tecnología. Barcelona: UOC, 2016. |