|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. (21.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. (21.02.2024)
Úspěšné zakončení předmětu předpokládá zapojení studujících po celou dobu realizace projektu, průběžné předkládání dílčích výstupů, pravidelnou komunikaci s klientem i garantem předmětu a průběžné zohledňování poskytované zpětné vazby při realizaci projektu. Účast na úvodní burze projektů, průběžné prezentaci postupu v polovině i závěrečném neveřejném a následně veřejném vystoupení je povinná pro všechny členy týmu a absenci na nich lze omluvit pouze ve výjimečných případech. Stanovené termíny a pokyny jsou závazné pro všechny studující a jejich nedodržení či nerespektování povede k zápisu výsledné atestace "nevyhověl(a)". Závěrečné podklady projektu musí být předloženy v odpovídající formě nejpozději do 23. 6. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. (23.02.2022)
DAVIS, B.: 97 klíčových znalostí projektového manažera: Zkušenosti expertů z praxe. Computer Press, Praha 2010 BULÍČKOVÁ, S., VLASÁK, R.: Základy projektování informačních systémů, Karolinum Praha 2004 DVOŘÁK, D.: Řízení projektů: Nejlepší praktiky s ukázkami v Microsoft Office, Computer Press Praha 2008 TAYLOR, J.: Začínáme řídit projekty, Computer Press Praha 2007 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. (21.02.2024)
Harmonogram předmětu (a závazné termíny vážící se k jednotlivým krokům) I. návrh řešení projektu: Každý zformovaný tým prostřednictvím svého vedoucího předloží garantovi předmětu návrh řešení projektu, ve kterém budou jednoznačně rozděleny role jednotlivých účastníků, bude specifikováno jejich konkrétní zapojení do projektu a svěřená zodpovědnost (každý tým má pravě jednoho vedoucího). Návrh dále bude obsahovat promyšlený projektový plán (připravený v návaznosti na harmonogram předmětu), ze kterého bude jednoznačně patrné, co bude týmem vytvořeno a doručeno k jakému termínu. Dokument ve své nejobsáhlejší části odpovídající formou nabídne podrobný popis týmového návrhu řešení projektu. Dokument musí být doplněn o dvě předepsané přílohy (harmonogram a časovou osu). II. ústní zpětná vazba (online): Každý řešený projekt obdrží ústní zpětnou vazbu zvlášt od garanta předmětu na návrh řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. III. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. IV. prezentace postupu projektu "v polovině": Každý tým vystoupí na tomto průběžném setkání a formou prezentace představí ostatním týmům v detailu svůj dosavadní postup při řešení projektu i úkoly, které mají ještě před sebou. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu. V. a VI. povinná konzultace (online): Každý řešený projekt se musí zúčastnit konzultace s garantem předmětu k postupu řešení projektu. Účast je povinná pro vedoucí týmu, přesný čas si rezervuje vedoucí týmu v příslušném dokumentu. VII. závěrečná neveřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných neveřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím svůj projekt a jeho výsledky. Po vystoupení každého týmu následuje diskuse. Účast je povinná pro všechny členy týmu. VIII. závěřečná veřejná prezentace: Každý tým vystoupí na závěrečných veřejných prezentacích a formou prezentace představí ostatním studujícím, absolventům, oborovým přátelům, klientům i veřejnosti svůj projekt a jeho výsledky. Po každém vystoupení následuje 5 minut pro dotazy z publika a moderátora. Členové týmu se dostaví s půlhodinovým předstihem na místo a finální verzi prezentace budou mít s sebou na flashdisku. IX. odevzdání kompletních podkladů pro zveřejnění projektu & získání atestace (23. 6.): Kompletní podklady musí být vypracovány podle definované šablony a doručeny popsaným způsobem ve stanoveném termínu, aby mohl tým získat atestaci. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. (21.02.2024)
Multimediální projekty jsou realizovány vždy v návaznosti na aktuální nabídku projektů, která se liší v každém roce. Zadání projektů jsou formulována více či méně konkrétně tak, abyste mohli využít prostoru pro vlastní návrh řešení. Pokud vás některý zaujme, mluvte o něm se svými spolužáky a spolužačkami (například v prostoru oborového fb hubu), o tom jakým způsobem byste jej chtěli nebo mohli řešit, jak byste mohli přispět k jeho úspěšnému dokončení, co byste si chtěli vyzkoušet nebo se naučit… a zformujte společný tým. Bez něho se neobejdete! Žádný projekt nezaujal? Můžete si zkusit navrhnout a následně řešit projekt vlastní. Ale ne bez pravidel. Každý projekt potřebuje mantinely a jasný cíl. Vyjma zvláštních (a idividuálně dohodnutých) případů potřebujte konkrétního zákazníka, kterému bude projekt šit na míru, bude s ním pravidelně konzultován a kterému bude výstup projektu nakonec i sloužit. Zákazníkem by neměl být např. Váš zaměstnavatel - cílem je vyzkoušet si něco nového (takový projekt je ale teoreticky možné nabídnout ostatním). Případné projekty umělecké by potom měly například směřovat k nějakému konkrétnímu, formálnímu způsobu prezentace (galerie, výstava, festival..), který bude domluvený předem a pomůže mantinely nastavit. MMP nejsou sólo aktivita, tedy nejprve zjistěte, zda Váš nápad má mezi spolužáky nějaký ohlas. Pokud mít bude, ozvěte se mi do konce ledna na jakub.sedlacek@ff.cuni.cz a budeme řešit dál. Každý tým má pravě jednoho vedoucího, který jej řídí, koordinuje a rozděluje úkoly; vedoucí týmu za něho rovněž komunikuje navenek (směrem ke klientovi i garantovi předmětu). Předmět je otevřen i studentům mimo SNM, nemohou však plnit roli vedoucího týmu. |