Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Kurz připravuje studenty k vystoupení s anglickou přednáškou, seminářem či prezentací pro různé typy posluchačů (např. veřejnost, studenti nebo profesionálové).
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
The course prepares students to present lectures, seminars and presentations to various audiences (e.g. the general public, students, or professionals) in English.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Cíl
Kurz má zlepšit schopnost komunikace v angličtině v přírodních vědách a medicíně s důrazem na odborné použití. Výukové metody jsou zaměřeny na rozvíjení schopností srozumitelně a efektivně hovořit, číst a diskutovat o odborných tématech. Po absolvování kurzu by se měl student vyjadřovat jistěji a pohotověji zvláště v odborných oblastech. Student by se měl cítit jistěji nejen při konverzaci s jednotlivci, ale i při uvádění prezentací, přednášek, psaní emailů nebo přípravě e-learningové prezentace. Navíc by měl mít student po absolvování kurzu hlubší znalost některých nových komunikačních technologií, včetně YouTube a webových stránek internetu.
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Course Objectives
This course is intended to develop English proficiency in the field of the academic communication in the sciences and medicine, with special attention devoted to professional usage. Classes will be used to develop and practice strategies which will enable students to read, understand, discuss and communicate academic information effectively and efficiently. On completion, students should feel more comfortable and confident in expressing themselves in English, particularly in academic settings. This increased comfort and confidence should extend to one-to-one conversations, lecture presentations, professional (peer) presentations, professional emailing, and E-Learning presentations. Additionally, it is hoped that, on completion, each student will feel that they have a broader and more complete knowledge of some of the new technologies which can be used to communicate in English; ranging from traditional chalk and board presentations, intended for small groups, all the way to global communication through mediums such as YouTube and web pages.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Literatura
1. How to give a good PowerPoint presentation (http://everything2.com/index.pl?node_id=1134342)
3. How to prepare a PowerPoint presentation (http://www.clt.binghamton.edu/howppt03_files/frame.htm)
4. PowerPoint in the classroom
(http://www.actden.com/pp/)
5. How to loose an audience: 10 easy ways (http://presentationsoft.about.com/od/firststeps/p/lose_audience.htm
6. Top 10 most predictable PowerPoint mistakes (http://presentationsoft.about.com/od/powerpointtips/p/present_mistake.htm)
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
praktika
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
practice
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
80% účast na výuce a splnění požadovaných úkolů (prezentace)
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Requirements for assessment of study
80% presence and completion of class assignments (presentations).
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Syllabus
Během revolučního i evolučního vývoje technologií se změnila i odborná komunikace tak, že nyní má nesčetně různých forem. Z tohoto důvodu se kurz snaží používání různorodých komunikačních prostředků integrovat a chápat je jako součást celého programu. Během kurzu budou studenti seznamování s pozitivy i nedostatky jednotlivých médií.
Kurz předpokládá, že si každý student vybere téma, na jehož základě si bude zdokonalovat své schopnosti odborné komunikace v angličtině během semestru. Součástí praktik budou pravidelné prezentace studentů. Schopnost obecné konverzace se bude rozvíjet během skupinových diskusí a kritik prezentací. Pro následující praktikum studenti přepracují diskutované a kritizované pasáže během domácí přípravy. Úpravy v prezentacích budou probíhat také z hlediska zahrnutí nových technologií, jak bylo naznačeno v pasáži "Cíl".
Část každé lekce bude věnována vysvětlení a instrukcím, jak správně využívat nové metody, které pak studenti mohou použít a zároveň s tím rozvíjet své schopnosti komunikace a presentace odborného tématu.
Kreativita a snaha zkoumat možnosti komunikace i nad rámec uvedeného programu výuky je vítána a podporována.
Dalším tématem, kterého se chceme během kurzu dotknout, jsou specifika komunikace s ohledem na to, komu je určena. Úkolem studentů bude přizpůsobit své prezentace konkrétnímu danému okruhu posluchačů.
Časové požadavky: Studenti by měli počítat s tím, že asi 1 hodinu týdně stráví domácí přípravou prezentací
Poslední úprava: Mgr. Alena Vlasáková, DiS. (05.05.2011)
Sylabus
Course Methods
Through both revolutionary and evolutionary advancements in technology, academic communication has morphed and now takes a variety of different forms. In recognition of this, the course seeks to integrate the use of different communication mediums as part of the overall academic communication process. The pros and cons of each medium, as they relate to academic communication, will be explored as part of the course.
The class involves each student selecting a topic that they will develop and use as the vehicle for improving their academic presentation skills over the course of the semester. Classes will consist of regular student presentations. Colloquial communications skills will be practiced during group discussion and critiques of class presentations. After each class, and as part of preparation for the next class, students will modify their existing presentations based on class discussions and critiques. Presentations will also be modified in an attempt to incorporate new technologies and presentation objectives mentioned in the "Course Objectives" section. Part of each class will be devoted to instruction and proper utilization of new techniques, which students can use as they continually develop their presentation and communication skills.
All students are welcome and encouraged to be creative and explore communication techniques that go beyond the limits of those covered in class.
Another theme that will be explored in the course is how to optimize communication skills based on the intended audience. Students will make slight changes in their presentation topic in an effort to learn how to tailor their presentations and communication skills towards particular audiences.
Prerequisite skills
? Intermediate level English or above
? Beginners knowledge of PowerPoint
? Strong desire to be creative in developing and presenting academic content
Time requirements: Students should expect to spend approximately one hour per week, outside of class, working on their presentations.