Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (01.07.2022)
Výuka anglického jazyka je zaměřena na porozumění a interpretaci odborných textů. Cílem je rozšíření
jazykové kompetence na oblast managementu tělesné výchovy a sportu.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.09.2019)
English/German teaching concentrates primarily on understanding and interpretation of specialized language
texts. The course aims to enlarge the students’ language competence skills in the field management of sport and
physical education.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D. (29.08.2023)
1. Rozšířit anglickou odbornou slovní zásobu v oblastech organizace sportu, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií. 2. Porozumět komplexním anglickým textům z oblasti sportovní organizace, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií. 3. Analyzovat anglické případové studie z oblasti sportovní organizace, sportovního managementu, sportovního marketingu, public relations a sociálních médií. 4. Provést brainstorming možných řešení zadaných případových studií. 5. Najděte podobnosti a rozdíly mezi organizací sportu, managementem, marketingem, public relations a sociálními médii v jiných kontextech a v kontextu českého sportu. 6. Hypotetizujte možné aplikace z probíraných případových studií na český sportovní kontext.
Poslední úprava: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D. (29.08.2023)
1. Expand English professional vocabulary in the areas of sport organization, sport management, sport marketing, public relations and social media.
2. Comprehend complex English texts on sport organization, sport management, sport marketing, public relations and social media.
3. Analyze English case studies on sport organization, sport management, sport marketing, public relations and social media.
4. Brainstorm possible solutions to case studies assigned.
5. Find similarities and differences between sport organization, management, marketing, public relations and social media in other contexts and the Czech sport context.
6. Hypothesize potential applications from the case studies covered to the Czech sport context.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (01.07.2022)
Angličtina
MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON, WA.: Sport Marketing. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450424981
PEDERSEN, P., THIBAULT, L.: Contemporary Sport Management. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450496919
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (25.09.2019)
English
MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON, WA.: Sport Marketing. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450424981
PEDERSEN, P., THIBAULT, L.: Contemporary Sport Management. Human Kinetics, 2014. ISBN 9781450496919
German
BEHRENDT, J. Freizeit: Spaß und Ökonomie. Aachen: Meyer Verla, 2002. ISBN 9783891247891
SCHWARZ, P: Management in Nonprofit-Organisationen. Berbm Stuttgart, Wien:Haupt, 1992. ISBN 9783663107118
TROSIEN, G. Sportökonomie:ein Lehrbuch in 15 Lektionen. Aachen:Meyer Verlag, 2003. ISBN 9783898995146
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (01.07.2022)
Pravidelná docházka do výuky. Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 absencí a více se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
V průběhu semestru písemné zpracování vybraného tématu a jeho ústní prezentace (cca 8 - 10 min.; písemná příprava na základě studia odborné literatury v anglickém originále).
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.09.2019)
Regular attendance at seminars. 2 lesson absences within a semester are tolerated. To compensate for the 3rd and 4th absence at a lesson, the student will be given substitutive assignment by the course teacher. 5 or more absences do not meet basic requirements for being granted credit, the only exception being individual study scheme.
Oral presentation of a selected professional topic during the semester, involving practical demonstrations (approx. 10 minutes; written preparation of the presentation based on reference sources in the relevant foreign language).
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (06.09.2019)
Obsah
1. Sportovní organizace v anglosaských zemích/v Německu, Rakousku a Švýcarsku
2. Sport jako produkt a obchod
3. Management sportu
4. Marketing ve sportu
5. Public relations ve sportovních organizacích
6. Sponzoring ve sportu
7. Management volného času
8. Management sportovních zařízení
Poznámka:
Při koncipování jazykového kurzu zaměřeného na odborný jazyk je nezbytné zohlednit rovněž lingvodidaktické hledisko, což se promítá do počtu zvolených tematických okruhů.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.09.2019)
Content:
1. Sport organisations in Anglo-Saxon countries, Germany, Austria and Switzerland
2. Sport as a product and business
3. Management of sport
4. Marketing in sport
5. Sponsoring in sport
6. Leisure time management
7. Management of sport facilities
Note:
In order to design a language course focusing on professional languages, it is absolutely necessary to take into account language teaching aspects as well, which is reflected in the number of topics covered throughout the specific course.