Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (11.09.2022)
Cílem předmětu je rozvíjet u studentů dovednost komunikace s žáky a studenty v německém jazyce. Studenti si procvičují základní fráze v jednotlivých etapách vyučovací hodiny a v různých edukačních situací. Fráze jsou procvičovány v rámci mikrovýstupů, které jsou nahrávány videokamerou a následně analyzovány včetně rozboru chyb. Procvičovány budou fráze z následujících oblastí: Fáze pro začátek, průběh a konec hodiny. Fráze pro organizační pokyny - uspořádání třídy, časová organizace. Organizace žákovských činností. Fráze pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Fráze pro pozitivní motivaci žáků - pochvala, povzbuzení, napomenutí. Fráze pro zkoušení a testování žáků. Fráze pro zadání domácích úkolů. Fráze pro komunikaci žáků s učitelem.
Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (11.09.2022)
The aim of the course is to develop students' ability to communicate with pupils and students in German. Students practise basic phrases at different stages of the lesson and in different educational situations. The phrases are practised in micro-performances which are recorded by a video camera and then analysed, including error analysis. Phrases from the following areas will be practiced: phases for the beginning, progress and end of the lesson. Phrases for organizational instructions - classroom layout, time organization. Organisation of pupils' activities. Phrases for practising language resources and speaking skills. Phrases for positive motivation of pupils - praise, encouragement, admonition. Phrases for examining and testing pupils. Phrases for assigning homework. Phrases for pupil-teacher communication.
Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (12.09.2022)
Celková časová zátěž studenta
40,0
Odpovídající množství kreditů
2
Zakončení
Z
Přímá výuka
Přednášky:
0
Cvičení:
1
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
0 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
60 minut
Samostudium literatury (za semestr)
0 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
0 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
16 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
0 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (30.05.2020)
SCHART, Michael, LEGUTKE, Michael. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung München: Klett-Langenscheidt, 2012. ISBN 978_31_260_6522_1.
ENDE, Karin, GROTJAHN, Rüdiger, KLEPPIN, Karin, MOHR, Imke. Curriculare Vorgaben und Unterrichtsplanung. München: Klett-Langenscheidt, 2012. ISBN 978_31_260_6523_8.
KAUFMANN, Susan, ZEHNDER, Erich, VANDERHEIDEN, Elisabeth, FRANK, Winfried (Hrsg.) Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 4 – Zielgruppenorientiertes Arbeiten: Lernen lernen – Konfliktmanagement – Alphabetisierung – Berufsorientierung – Umgang mit Fossilisierung u.a. Ismaning: Hueber, ISBN 978-3-19-131751-5.
KAUFMANN, Susan, ZEHNDER, Erich, VANDERHEIDEN, Elisabeth, FRANK, Winfried (Hrsg.) Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 2 – Didaktik. Methodik. Ismaning: Hueber, ISBN 978-3-19-111751-1.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (13.09.2023)
Kurs je rozčleněn do osmi tematických bloků.
13. 10. Zahájení a ukončení vyučovací hodiny 20. 10. Motivace žáků a pochvala, pokárání žáků 27. 10. práce s učebnicí a rozvíjení klíčových komunikativních dovedností žáků 1. 12. práce ve dvojicích a skupinové aktivity žáků 8. 12. Hry ve výuce1 15. 12. Hry ve výuce2 22. 12. Média ve výuce1
2024
5. 1. Shrnutí obsahu kursu
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D. (11.09.2022)
Studenti se aktivně účastní výuky a připravují a presentují domácí úkoly.