|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Cílem průběžné pedagogické praxe z hudební výchovy je umožnit studentům náslechy u kvalitních učitelů v mateřských školách, poskytnout jim didaktické rozbory sledovaných hodin a vytvořit podmínky pro jejich pedagogické výstupy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (28.01.2021)
Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou o přístupné videozáznamy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha: SPN, 1985. PECHÁČEK. S., VÁŇOVÁ, H, aj. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro l. st. základní školy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9. KODEJŠKA,M.: Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PedF UK, 2002. ISBN 80-7290-080-3. VÁŇOVÁ, H.: Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha: UK-PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9. HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-126-3. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: UK v Praze – Pedagogická fakulta. ISSN 1210-3683. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Pedagogická praxe je organizována jednou za týden ve cvičné mateřské škole Havaj v Praze 5 - Stodůlky. Vychází z obsahu výuky Didaktiky HV I a Didaktiky HV II. V každém týdnu se v zaměstnání vystřídají dva studenti. Jejich činnost je pak rozebrána metodikem a všemi zúčastněnými studenty. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc. (05.01.2019)
Praxe je katedrou organizována tak, aby poskytla zkušenost s výukou hudební výchovy na běžných mateřských školách. Obsahové zaměření reflexivní praxe je dohodnuté se cvičnými učitelkami takto: - poskytnout studentům možnost jednoho náslechu, - poskytnout studentům možnost aktivně zahrát a zazpívat dětem v MŠ několik umělých písní a zahrát několik přednesových skladeb pro děti s motivací, - studenti se v rámci praxe zúčastní alespoň jednoho koncertu katedry nebo vybraného hudebně metodického semináře našeho nebo zahraničního odborníka
|