Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Kurz připravuje studenty na provádění kvalitativního a kvantitativního výzkumu v pedagogice. Obsah kurzu je rozdělen do dvou částí - metody pedagogického výzkumu a statistická analýza dat.
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
The course prepares students to conducting qualitative and quantitative research in education. The content of the course is divided into two parts - educational research methods and statistical analysis of data.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Cílem kurzu je, aby studenti byli schopni samostatně provést kvalitativní a kvantitativní výzkum zvoleného pedagogického tématu.
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
The aim of the course is that students learn to conduct independently qualitative and quantitative research of a selected topic in education.
Literatura
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha : Portál, 2004.
Chrástka, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007.
Švaříček, R., Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
závěrečný písemný test
Sylabus -
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Kvalitativní a kvantitativní pedagogický výzkum - jejich charakteristika a porovnání a nejčastěji využívané typy těchto výzkumů. Vymezení hlavních kroků ve výzkumu (stanovení výzkumného problému, studium literatury, výběr participantů, sběr dat, analyzování a interpretování dat, psaní výzkumné zprávy).
Metody sběru dat. Charakteristika dobrého výzkumného tématu.
Deskriptivní statistika - četnosti, míry polohy, míry variability, korelační koeficient, grafické znázornění dat.
Poslední úprava: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (29.10.2019)
Qualitative and quantitative educational research - their characteristics and comparison and the most common types.
Main steps of research process (identifying a research problem, reviewing the literature, selecting participants, collecting data, analyzing and interpreting data, reporting and evaluating research).
Characteristics of a good research topic.
Methods for data collection
Descriptive statistics - frequencies, measures of central tendency and variability, correlation coefficient, graphing data