|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (29.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D. (26.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (29.01.2021)
Povinná literatura: KLČOVÁ, H. a P. SODOMKA. Informační systémy v podnikové praxi. Praha: Computer press, Albatros media a.s., 2017. ISBN 978-80-251-4543-2. KLEMENT, M., K. BÁRTEK, J. DOSTÁL aj. KUBRICKÝ. ICT nástroje a učitelé: adorace, či rezistence? Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5122-0. MŠMT. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. MŠMT, 2014. Doporučená literatura: DOMINIK, DVOŘÁK, STARÝ K. a URBÁNEK P. Škola v globální době. Praha: Karolinum press, 2015. ISBN 978-80-246-2977-3. DOSTÁL, J, 2011. Školní informační systémy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2784-3. NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ L. aj. ZOUNEK, 2015. Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-769-0. KOPECKÝ, L. Public relations: dějiny - teorie - praxe. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8. LUKÁŠOVÁ, R. a I. NOVÝ. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0648-1. NEZMAR, L. GDPR: Praktický průvodce implementací. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0668-4. PILNÝ, I. Digitální ekonomika. Praha: Bizbooks, Albatros media, 2017. ISBN 978-80-265-0494-8. SPITZER, M. Kybernemoc: jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. Brno: Host, 2016. ISBN 978-80-7491-792-9. ŠTĚDROŇ, B. Manažerské řízení a informační technologie. Praha: Grada publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2052-4.
Doporučené časopisy vyučujícím a aktuální internetové zdroje. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. David Mück (29.01.2021)
Hlavní témata předmětu 1. Digitalizace Pojem digitalizace a jeho význam. Role informačních technologií v procesu digitalizace. Vize digitálního vzdělávání, cíle strategie digitálního vzdělávání. Indikátory úspěchu digitalizace.
2. Otevřené vzdělávání Otevřené vzdělávací systémy. Online výukové portály. Digitalizace procesu učení a vyučování. Kompetence potřebné k úspěšné seberealizaci každého jedince v digitálním světě.
3. Digitální gramotnost Vymezení digitálních kompetencí v publikaci Evropské komise DIGCOMP. Práce s informacemi a digitálními technologiemi. Digitální kompetence v praxi: analýza rámců.
4. Informatické myšlení Vysvětlení pojmu informatické myšlení. Význam informatického myšlení. Zařazení informatiky a rozvoje informatického myšlení do kurikula. Informatika a její vazby na ostatní předměty. 5. Digitální technologie ve vzdělávání Přehled digitálních technologií. Trendy digitálních technologií. Kritický pohled na digitální technologie. Swot analýza potřeb digitalizace. Další techniky analýzy procesů vzdělávací organizace
6. Proces digitalizace ve vzdělávání Výhody, nevýhody, tvorba programů a projektů digitalizace, strategie zavádění, agilní strategie, používané techniky, realizace projektů digitalizace. Aplikace do oblasti vzdělávání.
7. Podpora digitalizace Zajištění a financování digitalizace. Tvorba „business case“, výpočet ROI a ROE dle Kirkpatrickova modelu. Vytváření prostředí podporující digitalizaci ve vzdělávání, omezení byrokracie.
8. Praktické využití nových technologií při digitalizaci I Využití platformy mobilních aplikací ve výuce a v samostudiu. Využívání informačních systémů pro vzdělávací organizace, cloudové řešení vs klasické systémy, data mining.
9. Praktické využití nových technologií při digitalizaci II IT a tvořivost, inovativní projekty, platformy Lego robotics, Appinventor, obsah výuky IT
10. Praktické využití nových technologií při digitalizaci III Nová média, internet, sociální sítě, cloudové služby, informační systémy. Atraktivita vzdělávací organizace.
11. Kyberbezpečnost Bezpečnost v digitálním světě. Úvod do Kryptografie. Úskalí spravování dat. Zákon o kybernetické bezpečnosti a GDPR, jejich dopady na vzdělávací organizace.
12. Nové trendy v digitalizaci Aplikace IT (mobilní aplikace, BYOD, e-learningové trendy, gamifikace, IoT, smart technology, 3D tisk aj.) |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D. (26.01.2021)
Zápočet Seminární práce Distanční scénář: Vyhotovit seminární (zápočtovou práci) na téma: Digitalizace ve vzdělávánání. Zaměřit se na vybraný konkrétní projekt např. zavádění a vaužití konkrétní aplikace ve výuce a zpracovat praktické využití, rozpracovat didakticko-metodickou část a pedagogický postup. Práce bude hodnocena na základě originality a využití v praxi pro ostatní kolegy. Bude-li s se souhlasem studenta možnost, mohla by být sdílena jako návod s dalšími studenty. Způsob zakončení přemětu může být změněn. Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace. |