|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (02.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (02.02.2022)
Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (02.02.2022)
Předmět má 5 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 45 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 18 hodin. Seminární práce 10 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (02.02.2022)
Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál. Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart. Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.02.2024)
Aktivní účast na výuce (bude upřesněno na výuce) a odevzdání podkladu k udělení atestu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (02.02.2022)
1. Úloha motivace ve výuce pedagogických předmětů, aktivizace učení žáků. 2. Modely výuky, transmisivní a konstruktivistické vyučování pedagogických témat. 3. Formy a metody výuky pedagogiky, efektivní výukové strategie. 4. Kognitivní a afektivní cíle ve výuce pedagogických předmětů. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení. 5. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti úvodu do pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 6. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti pedagogiky volného času. Modelová výuka a její reflexe. 7. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti předškolní pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 8. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti speciální pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 9. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti dějin pedagogiky. Modelová výuka a její reflexe. 10. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.02.2024)
Adresa sdíleného dokumentu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1REBjsAOvHqF6x8LbJOr_I27cJAo6rdp51tPfbVTTKJ4/edit?usp=sharing |