|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. (21.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. (21.01.2024)
Cílem předmětu je zdokonalit schopnost nahlížet na texty jakéhokoli typu, mj. na písemné výstupy žáků a studentů, komplexně, být s to v nich rozeznávat, analyzovat, zdůvodňovat a zobecňovat jazykové jevy od pravopisu přes morfosyntaktické jevy až po volbu jazykových prostředků a výstavbu textu jakožto koherentního celku s určitou strukturou a účelem. Podstatným cílem je učit se vnímat a rozebírat text z didakticko-lingvistického pohledu a zlepšovat tak vlastní pedagogické schopnosti. Vedlejším cílem je pak oživit si vlastní znalosti o různých jevech z různých jazykových rovin. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. (21.01.2024)
ADAM, R., a kol. (2019): Gramatické rozbory češtiny (výklad a cvičení s řešeními). Praha: Karolinum. ČECHOVÁ, M., a kol. (2011): Čeština – řeč a jazyk. Praha: SPN. http://prirucka.ujc.cas.cz https://maturita.cermat.cz/menu/testy-a-zadani-z-predchozich-obdobi Pravidla českého pravopisu. Praha: Fortuna, 2005 (nebo jiné vydání od roku 1994 z nakladatelství Academia nebo Fortuna). + učebnice češtiny pro ZŠ a SŠ |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. (21.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Robert Adam, Ph.D. (21.01.2024)
|