|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (15.09.2023)
Kurz je určen primárně pro studenty/ky programu Učitelství filosofie, je ale otevřen i dalším zájemcům o didaktiku filosofie.<br> |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (08.09.2023)
Aktivní účast na seminářích, zpracování návrhu výukové hodiny a jeho úprava na základě zpětné vazby od kolegů na semináři i učitelů z praxe. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (08.09.2023)
Brüning, Barbara. Philosophieren in der Sekundarstufe: Methoden und Medien. Weinheim/Basel/Berlin: Beltz Verlag, 2003. Martens, Ekkehard. Methodik des Ethik- und Philosophieunterrichts: Philosophieren als elementare Kulturtechnik. Hannover: Siebert Verlag. 2003. Nida-Rümelin, Julian. Spiegel, Irina. Tiedemann, Markus. (eds.). Handbuch Philosophie und Ethik. Band I: Didaktik und Methodik. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2015. Pfister, Jonas. Zimmermann, Peter (eds.). Neues Handbuch des Philosophie-Unterrichts. Stuttgart: UTB 2016. Rohbeck, Johannes. Didaktik der Philosophie und Ethik. Dresden: Thelem, 2010. Rösch, Anita. Kompetenzorientierung im Philosophie- und Ethikunterricht. München: LIT Verlag, 2009. Rudisill, John. The transition from studying philosophy to doing philosophy [online]. Teaching Philosophy, 2011, 34(3), s. 241-271. Šebešová, Petra (ed.). Proč a jak učit filosofii na středních školách. Antologie textů z německé didaktiky filosofie [e-kniha]. Praha: Vydavatelství FF UK, 2017. Wittschier, Michael. Gesprächsschlüssel Philosophie. 30 Moderationsmodule mit Beispielen. München: Bayerischer Schulbuch Verlag, 2012. Wittschier, Michael. Textschlüssel Philosophie: 30 Erschließungsmethoden mit Beispielen. München: Bayerischer Schulbuch-Verlag, 2010. Články z časopisu Teaching Philosophy |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Šebešová, Ph.D. (08.09.2023)
1. seminář – představení koncepce kurzu, filosofických kompetencí, pracovních listů pro Didaktikon; rozdělení do pracovních skupin 2. seminář – ukázka metodického zpracování pracovního listu do výuky + reflexe 3.-7. seminář – ukázky možných způsobů rozvíjení kompetencí na základě odborné literatury i praxe vyučujících 8.-12. seminář – prezentace návrhů výukových hodin + vzájemná zpětná vazba |