|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (04.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (10.12.2020)
Studijní opory pro kurz https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6178 Podmínkou ukončení předmětu v době distační výuky je odevzdaný záznamový arch z 1 virtuální hospitace podle Moodle, z 1 hospitace na on -line výuce na ZŠ. Účast na reflektivním semináři Seminář proběhne 16.12 a 6.1. dle rozvrhu v 8:00 na MS teams https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDMwZTkzYzMtMmM1ZS00OTYxLThiYzQtY2E0ZDMyMzk2ZmVm%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22fe025aaf-a7ed-4902-95da-857b2f0ad6b2%22%7d
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (04.09.2017)
Základní studijní literatura HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. Doporučená studijní literatura CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. JANÍK, T. a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido 2007. JANÍK, T.; MAŇÁK, J.; KNECHT,P. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido, 2009. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R.Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Josef Stracený, CSc. (18.05.2019)
Průběh předmětu: a) Úvodní informativní setkání (proběhně tesně před didaktickým seminářem v prvním či druhém týdnu); b) Náslech dohodnutého počtu vyučovacích hodin realizovaných mimo pracoviště souvislé pedagogické praxe; d) Reflexivní kolokviální seminář(e) k pozorovaným hodinám a vlastní praxi (některé proběhnou též v době souvislé praxe: na těchto seminářích bude možné reflektovat právě realizovanou praxi); e) Závěrečné kolokvium (Může probíhat samostatně či jako součást kolokvia k souvislé pedagogické praxi.) |
|
||
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (10.12.2020)
Podmínkou ukončení předmětu v době distační výuky je odevzdaný záznamový arch z 1 virtuální hospitace podle Moodle, z 1 hospitace na on -line výuce na ZŠ. Účast na reflektivním semináři Seminář proběhne 16.12 a 6.1. dle rozvrhu v 8:00 na MS teams https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDMwZTkzYzMtMmM1ZS00OTYxLThiYzQtY2E0ZDMyMzk2ZmVm%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22fe025aaf-a7ed-4902-95da-857b2f0ad6b2%22%7d |