Předmět rozvíjí algebraické znalosti a dovednosti studentů získané v povinných kurzech a ukazuje jejich možné aplikace v různých typech úloh a projektů, které je možné realizovat se žáky ZŠ a SŠ.
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
The course develops students' knowledge and skills from previous compulsory courses. Their possible applications in different problems and projects for secondary pupils are presented.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím algebraických znalostí a dovedností jako nástroje při řešení úloh v disciplínách, které nejsou "čistě" matematické, a ukázat jim, jak je možné využít těchto znalostí pro přípravu projektů pro žáky ZŠ a SŠ.
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
The aim of the course is to make students acquainted with the use of algebraic knowledge and skills as tools for solving problems from fields that are not "purely mathematical" and with their use in preparing projects for secondary school pupils.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Informace jsou k dispozici v různém rozsahu v řadě publikací, např.
Adámek, J.: Kódování. Praha, SNTL, 1989. Angot, A.: Užitá matematika pro inženýry. Praha, SNTL, 1974. Görkeová, L. a kol.: Zajímavá matematika. Praha: Albatros 1983. Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Praha, SNTL 1974. Nečas, J.: Grafy a jejich použití. Praha, SNTL, 1978. Perelman, J.I.: Zajímavá algebra. Praha: SNTL, 1985. Schmidtmayer, J.: Maticový počet a jeho použití v technice. Praha: SNTL 1974. Schwartz, L.: Matematické metody ve fyzice. Praha, SNTL, 1972.
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Informations are available in several publications, e.g.
Adámek, J.: Kódování. Praha, SNTL, 1989. Angot, A.: Užitá matematika pro inženýry. Praha, SNTL, 1974. Görkeová, L. a kol.: Zajímavá matematika. Praha: Albatros 1983. Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Praha, SNTL 1974. Nečas, J.: Grafy a jejich použití. Praha, SNTL, 1978. Perelman, J.I.: Zajímavá algebra. Praha: SNTL, 1985. Schmidtmayer, J.: Maticový počet a jeho použití v technice. Praha: SNTL 1974. Schwartz, L.: Matematické metody ve fyzice. Praha, SNTL, 1972.
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Seminář - pracovní dílna, podpořeno samostatnou prací studentů.
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Seminar - workshop, supported by studnets' individual work.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (26.01.2019)
Kurz je zaměřen na aplikace v technice, fyzice, chemii, biologii, ekologii, zeměpisu, ekonomii a obchodu.
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
The course focuses on applications in technology, physics, chemistry, biology, ecology, geography, economy and commerce.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Podmínkou získání zápočtu je vypracování seminární práce (zpracování jednoho téma vybraného studentem po dohodě s vyučujícím) a kritické zhodnocení jedné aktivity zpracované jiným studentem z kurzu.
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (10.09.2020)
Complete a seminar work on one topic chosen by the student and agreed by the teacher.
Critical evaluation of one activity prepared by another student.