Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (24.01.2023)
Cíl: Seznámit studenty se základy teorie her, s konkrétními aplikacemi různých partií matematiky při hledání vyhrávajících strategií u her a řešení u hlavolamů. V rámci praktických cvičení studenti budou seznámeni s využitím her, hlavolamů a logických problémů při výuce matematiky.
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (04.04.2020)
Games in the matematical education (games, puzzle and other problems).
Summer semester 2019/2020 (corona virus quarantine)
analysis of games; accent: theory of probability
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Seznámit studenty se základy teorie her, s konkrétními aplikacemi různých partií matematiky při hledání vyhrávajících strategií u her a řešení u hlavolamů. V rámci praktických cvičení studenti budou seznámeni s využitím her, hlavolamů a logických problémů při výuce matematiky.
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Games in the matematical education (games, puzzle and other problems): the ability to analyze games, include them in teaching and create new games.
Deskriptory -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (24.01.2023)
výuka probíhá prezenčně tak, aby účastníci měli co nejhbohatší herní zkušenost.
Podpora - texty v angličtině zadané na každém semináři.
Samostudium v rozsahu 50 h a herní zkušenosti ve dvojicích se studenty a žáky ve škole dle potřeby, 20-30 h, sepsání zkušeností, analázy hry 15 h
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (24.01.2023)
the teaching takes place face-to-face so that the participants have the richest possible gaming experience. Support - texts in English assigned at each seminar. Self-study in the range of 50 hours and game experience in pairs with students and pupils at school as needed, 20-30 hours, writing up experiences, game analysis 15 hours
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (04.04.2020)
Berlekamp, R., E., Conway, J., H., Guy, R., K., Winning Ways for Your Mathematical Plays, Vol. 1, , AK Peters, Ltd, 2001 Berlekamp a kol, Winning Ways for Your Mathematical Plays, Vol. 2, 3, AK Peters, Ltd.; , 2003 Nowakowski R.J., Levy S., Games of No Chance, Cambridge University Press, 1998 Smullyan, R.., M., Jak se jmenuje tahle knížka, MF, 1986 Kolektiv autorů, Hlavolamy - jak je vyrábět a řešit, Olympia, 2004
pro anglicky hovořící distančně studující studenty:
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Pracovní dílna, přímá práce s žáky, analýzaher, tvorba her, diskuse s oporou o kritické myšlení.
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Workshop, direct work with students, analysis of games, creation of games, discussion with support for critical thinking.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Stručná anotace předmětu: Cíl: Seznámit studenty se základy teorie her, s konkrétními aplikacemi různých partií matematiky při hledání vyhrávajících strategií u her a řešení u hlavolamů. V rámci praktických cvičení studenti budou seznámeni s využitím her, hlavolamů a logických problémů při výuce matematiky. * Obsah: Klasické deskové hry Moderní strategické hry Využití pravděpodobnosti v teorii her Matematické hry Kritické pozice a vyhrávající strategie
Spravedlivá hra
Taktika Matematické hlavolamy
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Content:
Classic board games
Modern strategy Game
The use of probability theory in games
Mathematical games
Critical position and winning strategy
Mathematical puzzles
Fair game Tactics
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
90% aktivní prezence; a písemný rozbor dané hry z různých úhlů pohledu (struktura byla představena 2. března a je nutné zdůraznit pravděpodobnost) a prezentací nové hry se stejným didaktickým materiálem.
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Continuous performance of tasks as required by the teacher. Essay.
90% active participation and quality written seminar work.
Written analysis of given game from diffenret points of view; creative part - new game wth the same didactical material.