Cílem předmětu je seznámit studenty s ochrannými a rizikovými faktory rodinného prostředí. Zabývá se především
významem rodičovské kontroly, rodičovského stylu, aj. Představuje nosné teorie a jejich aplikaci v praxi (cvičení –
ukázky konkrétních programů).
Sylabus
Poslední úprava: Jana Kolářová (12.01.2021)
Existence různých "typů" rodin
Jak rodinné praktiky ovlivňují používání látek mladistvými a související problémy?
Zásady a klíčové komponenty, které řídí účinné intervence založené na rodině
Rodinné intervence založené na důkazech, které brání užívání látek
Jak mohou být různé programy prevence založené na rodině více nebo méně vhodné pro implementaci?
Intervence založené na potřebách komunity / organizace
Společné překážky a řešení efektivní implementace účinných preventivních programů založených na rodině
Literatura
Poslední úprava: Jana Kolářová (12.01.2021)
Povinná:
Miovský, Michal a kolektiv. Prevence rizikového chování ve školství I. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Praze : , 2015, 328 s. ISBN 978-80-7422-392-1.
Miovský, Michal, Adámková, Tereza Barták, Miroslav Čablová, Lenka, Čech, Tomáš, Doležalová, Pavla, Reichelová, Lenka et al.. Prevence rizikového chování dětí a mládeže II. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015, 272 s. ISBN 978-80-7422-393-8.
Miovský, Michal, Gabrhelík, Roman, Charvát, Miroslav, Šťastná, Lenka Jurystová, Lucie Martanová, Veronika. Prevence rizikového chování dětí a mládeže IV. Praha: Klinika adiktologie 1. LF UK v Praze a VFN v Praze, 2015, 167 s. ISBN 978-80-7422-395-2.