Předmět prakticky završuje linii sociálně- psychologických předmětů. Předmět se odehrává sebezkušenostní
formou, využívají se modelové situace, formy „empatických laboratoří“ aj. Cílem předmětu je poskytnout
studentům formou intenzivního cvičení možnost praktického nácviku a použití technik a strategií, které jsou
součástí adiktologického individuálního a skupinového (rodinného) poradenství.
Sylabus
Poslední úprava: Jana Kolářová (22.01.2021)
Úvodní setkání s pacientem, navázání kontaktu
Budování pracovního společenství
Techniky zvyšování uvědomění
Práce s myšlením, emocemi, akcí
Konfrontace, intepretace, posílení kompetence aj.
Ukončování pracovního společenství
Techniky zahájení skupinového sezení
Relaxační techniky
Využití adiktologických postupů (prevence relapsu, budování motivace aj.)
Literatura
Poslední úprava: Jana Kolářová (22.01.2021)
Povinná:
Miller, Geraldine A.. Adiktologické poradenství. Praha: Galén, 2011, 461 s. ISBN 978-80-7262-765-3.
Corey, Gerald. Techniky a přístupy ve skupinové psychoterapii. Praha: Portál, 2006, 246 s. ISBN 80-7367-160-3.
Culley, Sue Bond, Tim. Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii : dovednosti a strategie pro zvyšování kompetence v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2008, 222 s. ISBN 978-80-7367-452-6.
Yalom, Irvin D., Leszcz, Molyn. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál, 2007, 647 s. ISBN 978-80-7367-304-8.
Kalina, Kamil. Psychoterapeutické systémy a jejich uplatnění v adiktologii. Praha: Grada Publishing, 2013, 527 s. ISBN 978-80-247-4361-5.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Jiří Libra (29.10.2019)
Podmínky k získání zápočtu v předmětu jsou:
- Účast 80% (obvyklé minimum u tohoto typu tréninku)
Aktivita
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Vacek, Ph.D. (21.05.2019)