Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)
Kurz se zaměřuje na možnosti zefektivňování výuky anglického jazyka využíváním postupů z tvořivé dramatiky a divadla a prostřednictvím práce s příběhem. Studenti se v roli hráčů seznamují s řadou dramaticky založených činností adaptovaných nebo přímo vytvořených pro výuku anglického jazyka, které lze pravidelně využívat v běžných hodinách na prvním stupni základní školy. Připravují krátké teoretické prezentace, ve skupinách pracují na inscenaci dialogu, vytvářejí a realizují vlastní návrh na práci s příběhem, účastní se simulace "anglického městečka" na základní škole. Cílem kurzu je dospět na základě vlastního prožitku, jeho reflexe a srovnání s informacemi z odborné literatury k vytvoření základního přehledu o možnostech performativního učení a vyučování a o podmínkách jeho úspěšného zapojování do praxe.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)
In this course, we are going to explore some basic ways of using dramatic playing, performance, and storytelling in the language classroom. Through short theoretical presentations based on your reading, we are going to extend our awareness of the performative approach to language learning and teaching, its theoretical framework, history, and current development. As writers, performers, directors, and above all as teachers, we are going to submerge in the magic world of "as if" and see what learning opportunities it may offer to young learners. We will also prepare and realise a simulation of an English-speaking town at a primary school.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (30.01.2024)
Průběžné plnění úkolů 5 h, příprava teoretické prezentace 5 h, výběr a inscenace dialogu ve skupinách 10 h, příprava předčítání a práce s dětskou knihou 5 h, návštěva školy před projektem a komunikace s žáky 3 h, příprava anglického městečka včetně materiálů 10 h, realizace anglického městečka 4 hodiny, reflexe anglického městečka 2 h.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)
Doporučená:
BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.
LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.
KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.
MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (28.01.2024)
Recommended reading:
BILBROUGH, Nick. Dialogue activities: exploring spoken interaction in the language class. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 9780521689519.
LADOUSSE, Gillian Porter. Role play. Oxford: Oxford University Press, 1989. Resource books for teachers. ISBN 019437095X.
KAO, Shin-Mei, O'NEILL, Cecily. Words into worlds: learning a second language through process drama. Stamford, Conn.: Ablex, c1998. ISBN 1567503691.
MALEY, Alan, DUFF, Alan. Drama techniques in language learning: a resource book of communication activities for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 0521288681.