Základní literatura:
Blau, I., Eshet-Alkalai, Y. (2017) The ethical dissonance in digital and non-digital learning environments: Does technology promotes cheating among middle school students? Computers in Human Behavior 73 (2017), pp. 629-637.
Fluck, A.E. (2019) An international review of eExam technologies and impact. Computers & Education 132 (2019), pp. 1–15.
Geroimenko, V. (Ed.) Augmented Reality in Education. A New Technology for Teaching and Learning. (2020) Springer Series on Cultural Computing, 2020. ISSN 2195-9056.
Jeřábek, T. (2014) Využití prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání. Disertační práce. PedF UK : Praha, 2014.
Emmott, S. et al. Towards 2020 Science.
Doporučená literatura:
Adler, R.F. & Kim, H. (2018) Enhancing future K-8 teachers’ computational thinking skills through modeling and simulations. In Educ Inf Technol (2018) 23, pp. 1501–1514.
COM(2018) 22 final. Sdělení Komise Evropskému Parlamentu, Radě, Evropskému Hospodářskému a Sociálnímu Výboru a Výboru Regionů o akčním plánu digitálního vzdělávání.
EC(2020) Digital Education Action Plan Update. Roadmap. Ref. Ares(2020)3141771 - 17/06/2020
Fabián, O. Elektronické informační zdroje. Výstup projektu NAKLIV (Národní klastr informačního vzdělávání).
Hollands, F. M., & Tirthali, D. (2014). MOOCs: expectations and reality. Full report. Center for Benefit-Cost Studies of Education, Teachers College, Columbia University, NY : 2014.
Kauffman, Y., Young, M.F. (2015) Digital plagiarism: An experimental study of the effect of instructional goals and copy-and-paste affordance. Computers & Education 83 (2015), pp. 44-56.
Stephens-Davidowitz, S. (2019) Všichni lžou. Host : Brno, 2019.
Witthaus, G., Inamorato dos Santos. A., Childs, M., Tannhäuser, A., Conole, G., Nkuyubwatsi, B., Punie, Y. (2016) Validation of Non-formal MOOC-based Learning: An Analysis of Assessment and Recognition Practices in Europe (OpenCred). EUR 27660 EN; doi:10.2791/809371
WWW odkazy:
Khan Academy. https://cs.khanacademy.org/, https://khanovaskola.cz/
NASA. https://www.nasa.gov/about/index.html
NSF. https://www.nsf.gov/
PhET. https://phet.colorado.edu/cs/
|