|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. (04.06.2014)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. (04.06.2014)
Doporučená literatura: 1. BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 248 s. ISBN 80-7178-216-5. 2. ČÁP, Jan; MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 656 s. ISBN 978-80-7367-273-7. 3. GAVORA, Peter. Naivné teórie dieťaťa a ich pedagogické využitie. Pedagogika. 1992, roč. 42, č. 1, s. 95 - 102. ISSN 3330-3815. 4. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2. vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0. 5. HARTMAN, Hope. Metacognition in learning and Instruction: Theory, Research and Practice. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 2001. ISBN 0-7923-6838-X. 6. HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. 288 s. ISBN 978-80-7367-628-5. 7. KALHOUS, Zdeněk; OBST, Otto; et al. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-253-X. 8. MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 2013. 704 s. ISBN 978-80-262-0174-8. 9. PIAGET, Jean; INHELDEROVÁ, Bärbel. Psychologie dítěte. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970. 119 s. ISBN 94-0-129. 10. SEDLÁKOVÁ, Miluše. Vybrané kapitoly z kognitivní psychologie: mentální reprezentace a mentální modely. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 252 s. ISBN 80-247-0375-0. 11. SPILKOVÁ, Vladimíra; et al. Proměny primárního vzdělávání v ČR. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 312 s. ISBN 80-7178-942-9. 12. ŠKODA, Jiří; DOULÍK, Pavel. Dětská pojetí: teoretická východiska a metodologické aspekty. In JANÍKOVÁ, Marcela; VLČKOVÁ, Kateřina; et al. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-180-5. 13. VYGOTSKIJ, Lev, Semjonovič. Psychologie myšlení a řeči. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 136 s. ISBN 80-7178-943-7. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. (04.06.2014)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. (04.06.2014)
Způsob zakončení: zápočet Podmínky pro udělení zápočtu: prezentace vybrané kazuistiky a její obhajoba |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. (04.06.2014)
Obsah předmětu: 1. Teoretické vymezení základních pojmů - prekoncepce, miskoncepce, koncepce 2. Psychogeneze žákova poznání, epistemologická východiska 3. Žákovské prekoncepce v perspektivě pedagogického konstruktivismu 4. Faktory ovlivňující žákovské prekoncepce 5. Složky prekoncepcí 6. Diagnostika prekoncepcí 7. Kvalitativní metody diagnostiky 8. Kvantitativní metody výzkumu 9. Prezentace kazuistik |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jakub Pivarč, Ph.D. (04.06.2014)
Ročník, pro který je předmět vhodný: 3.; 4.; 5. (bakalářského studia, navazujícího magisterského studia, magisterského neděleného studia) |